شناسهٔ خبر: 79068 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن

مردم تعرض به زمین های دولتی را به یگان حفاظت گزارش دهند/ایجاد سامانه تلفنی گزارش مردمی ۱۶۵۶

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی از هموطنان خواست تا هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی را در تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست «رونمایی از سامانه ارتباط مردمی با یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن؛ ۱۶۵۶» از هموطنان خواست تا هر نوع تصرف و تعرض زمین خواران به اراضی دولتی را در تماس با شماره ۱۶۵۶ گزارش کنند.

نبیان افزود: ارتباط مردمی پرسنل یگان حفاظت از طریق شماره ۱۶۵۶ تضمین تسریع و کاهش مضاعف زمین خواری در کشور خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به اینکه ایام نوروز زمانی است که زمین خواران و متصرفین از فرصت استفاده می کنند و معمولا در این روزها تصرف اراضی دولتی به حداکثر می رسد، اظهار داشت: به تمامی فرماندهان یگان حفاظت در استان ها ابلاغ کرده ایم تا در این ایام حفاظت از زمین های دولتی را به حداکثر برسانند.

وی همچنین از رونمایی لباس فرم متحدالشکل پرسنل یگان حفاظت در سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر ایجاد لباس فرم، مقرر شده تا پرسنل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم به عنوان ضابط قضایی شناخته شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به ابلاغ منشور اخلاقی کارکنان یگان حفاظت این سازمان افزود: این منشور اخلاقی، راهبردهای کلی است که فرماندهان و پرسنل یگان حفاظت در استانها باید به آن عمل کنند.

نبیان اجرای طرح راستی آزمایی و شناسایی متصرفین را نیز از ماموریت های مهم یگان حفاظت در سال ۹۹ برشمرد و اضافه کرد: تا کنون ۱۷۵۱۲ متصرف به اراضی دولتی در کشور شناسایی شده اند و امیدواریم در سال جدید هم بتوانیم این وظیفه مهم را با سرعتی بیش از گذشته پی بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشگیری از تعرض به اراضی دولتی را مهمترین وظیفه یگان حفاظت عنوان کرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری دوسویه مردم و یگان حفاظت بتوانیم دست زمین خواران را از اراضی دولتی کوتاه کنیم.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، گفتنی است در این نشست مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت استان البرز نیز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و همچنین فرمانده یگان حفاظت استان آذربایجان غربی به نمایندگی از یگان های حفاظت سراسر کشور گزارشی از روند اقدامات یگان ارائه کرد که مقرر شد کمیته ای در سازمان ملی زمین و مسکن به صورت ویژه نسبت به ارزیابی عملکرد و افزایش سطح کارایی یگان حفاظت در صیانت از حقوق دولتی اقدام کند.