شناسهٔ خبر: 79081 - سرویس استان‌ها

نصب ۷۵۰۰ علائم ایمنی در جاده های نیمه شمالی سیستان و بلوچستان

نصب علائم.jpeg  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از نصب ۷ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان در ۱۱ ماهه سال جاری به منظور افزایش ایمنی مسیرها و تسهیل در تردد مسافران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن دارد، اظهار داشت: علائم نصب شده این مدت شامل تابلوهای ایمنی، اخباری، انتظامی و مسیر نما است.

وی ادامه داد: همچنین همکاران ما در اداره ایمنی و حریم راه علاوه بر نصب علائم اقدام به خط کشی یک هزار و ۹۲۰ کیلومتر مسیر، نصب ۶ کیلومتر گاردریل و حدود چهار کیلومتر نیوجرسی و مجموعاً ۸۵۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان  اجرای ۱۵۰ کیلومتر شیار لرزاننده، ۵ کیلومتر روشنایی طولی، نصب ۷۵ مورد چراغ چشمک زن و همچنین نصب و ایمن سازی  ۸۵ مورد سر گاردریل از دیگر اقدامات اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه های استان در ۱۱ ماهه سال جاری بوده است.

کرد بیان کرد: همکاران ما تعمیر و نگهداری ۱۳۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی و شستشوی و نظافت سه هزار و ۵۰۰ عدد تابلو ایمنی را از نیز در این مدت مورد توجه قرار دادند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های اجتماعی کاهش تعداد سوانح جاده ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که تحقق این هدف علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده ای، با فرهنگ سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان پذیر خواهد بود.