شناسهٔ خبر: 79084 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد

فعالیت ۸۱ شرکت حمل و نقل کالا در کرمانشاه

کرمانشاه - حمل و نقل جاده ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از فعالیت ۸۱ شرکت حمل و نقل کالا در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره  کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، فریبرز کرمی اظهار داشت: شمار رانندگان فعال بخش حمل و نقل کالا در استان کرمانشاه به ۱۸ هزار و ۴۵۵ نفر و همچنین تعداد ناوگان حمل و نقل کالا برون شهری به ۱۲ هزار و ۵۸۴ دستگاه می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۸۱ شرکت و موسسه حمل و نقل کالای فعال در استان وجود دارد، افزود: از ابتدای سال بیش از ۵۳۳ هزار نسخه بارنامه و بیش از ۵۴۳ هزارحواله صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی این مدت ۷۰ هزار و ۷۰۲ حلقه حواله لاستیک توزیع شده است.

کرمی تناژ کالای جابجا شده را بیش از ۸ میلیون و ۲۴۴ هزار تن اعلام و عنوان کرد: بیشترین تناژ  حمل شده مربوط به شهرستان کرمانشاه با ۵ میلیون و ۸۲۹ هزار تن بوده است.

این مسئول با بیان اینکه سیمان بیشترین کالای حمل شده بوده است، بیان داشت: ۱۰ کالای عمده حمل شده شامل سیمان، کلینگر، اوره، پلی اتیلن، گندم انسانی، مازوت، سنگ سنگبری، چغندرقند، گازوئیل و انواع کاشی بوده است.

وی افزود: طی امسال ۶ پروانه فعالیت شرکت و موسسه حمل و نقل کالا تمدید و یک پروانه فعالیت صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از انجام ۵۳۳ بازدید و نظارت بر عملکرد شرکتها و موسسات حمل و نقل کالا خبر داد و ادامه داد: ۷۷۳ مورد پاسخگویی به شکایات ارجاعی از طریق سامانه شهراه انجام شده است.

این مسئول گفت: ۵۸۳  کارت هوشمند ناوگان دارای اضافه تناژ و فاقد بارنامه غیر فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر نحوه عملکرد شرکت‌ها و رانندگان در زمینه اجرای دقیق دستورالعمل های ابلاغی نظارت می‌شود.

کرمی تصریح کرد:  ۱۳ مورد بازدید از مراکز طب کار در سطح استان انجام شده همچنین بازرسی مستمر از وضعیت پایانه بار و اقدام جهت بهبود و اصلاح وی از انجام ۶۳ بازدید از مدیران فنی و شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر، ۳۷ بازدید از مراکز معاینه فنی خبرداد و گفت: ۵۳ هزار و ۴۶۰ دستگاه ناوگان سنگین معاینه فنی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه  تعداد مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین را ۶ مرکز اعلام و بیان داشت: ۲۰۳ بازدید دروازه ای ناوگان عمومی حمل و نقل انجام شده است‌.