شناسهٔ خبر: 79164 - سرویس استان‌ها

آموزش افزون بر سه هزار راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای ۳ هزار و ۷۸ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده ای استان در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری افزود: در این دوره‌های آموزش عناوینی نظیر بدو خدمت باری و مسافری و حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک به رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای استان ارائه می شود.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره ها در خصوص حساسیت شغل رانندگان، لزوم رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و ترافیکی و مسئولیت حرفه ای آنان در قبال جامعه تاکید می شود.

باقری اجرای فعالیت های فرهنگی و آموزشی را یکی از راه های ارتقای سطح آگاهی رانندگان وسایل نقلیه عمومی دانست و تصریح کرد: باز آموزی دانش حرفه ای و به روز کردن اطلاعات رانندگان و همچنین آماده نمودن رانندگان جدید از نظر علمی از اهداف برگزاری این دوره ها است که در همین راستا ۲ مرکز آموزشی تخصصی رانندگان در استان فعال است.

وی تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای بار و مسافر سیستان و بلوچستان را به ترتیب ۷ هزار و ۹۶ دستگاه و ۲ هزار و ۷۳۰ دستگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۳۶ راننده در بخش باری و سه هزار و ۴۰۶ راننده نیز در حوزه مسافر مشغول به فعالیت هستند.