شناسهٔ خبر: 79284 - سرویس هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

ادامه بارش‌ها در نوار شمالی کشور/ آغاز بارش‌های حجیم در نیمه غربی کشور از فردا /احتمال وقوع سیلاب در لرستان و کرمانشاه/ پیش بینی بارش باران در تهران / بارش 40 میلی متر باران دربرخی استان‌ها

هواشناسی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش‌های شدید از فردا نسبت به جاری شدن سیلاب در استان‌های لرستان و کرمانشاه هشدار داد.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و با بیان این که امروز بارش‌ها در نوار شمالی کشور به شکل پراکنده وجود دارد، عنوان کرد: امروز بخش‌هایی از استان آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران، ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی بارندگی دارند.

ضیائیان با بیان این که برای فردا انتظار بارش‌های خوبی در نیمه غربی کشور می رود، تصریح کرد: فردا استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمر، شمال فارس، خوزستان، نیمه غربی استان اصفهان و همچنین خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد بارش خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: بیشترین حجم بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه و بخش‌هایی از استان ایلام و شمال استان خوزستان خواهد بود که جزو مناطق پر خطر محسوب می شوند اما در سایر نقاط بارش‌ها متناسب است.

وی با اشاره به این که در روز پنجشنبه بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود؛ تصریح کرد: در این روز در نیمه غربی کشور و نوار شمالی کشور بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود. روز جمعه که مصادف با عید نوروز است، فقط استان خراسان رضوی شاهد بارش پراکنده خواهد بود و بخش‌هایی از استان هرمزگان نیز بارش‌های خفیف خواهد داشت.

او  با اشاره به این که بارش‌ها در استان‌های لرستان و کرمانشاه و تا حدودی ایلام و شمال خوزستان حجیم است، گفت: در بخش‌هایی از استان‌های نامبرده احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد، البته تصور نمی شود که سیلاب آسیب‌های جدی در پی داشته باشد اما به هرحال بارش‌ها حجیم است. هرچند میزان بارش‌ها در مقایسه با بارش‌های بهار که منجر به وقوع سیل شد، قابل توجه نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این باره توضیح داد: در فروردین میزان بارش‌ها بالای 100 میلی متر بود اما پیش بینی می شود متوسط بارش در استان لرستان 20 تا 30 میلی متر و در برخی بخش ها تا 40  میلی متر برسد. بنابراین بارش‌ها نسبت به گذشته کمتر است اما با وجود این باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

ضیائیان درباره هوای تهران نیز گفت: در تهران صبح امروز بارندگی داشتیم و انتظار می رود این بارندگی فردا نیز تکرار شود. حداقل دمای تهران امروز صبح 15 درجه و حداکثر دما نیز ظهر روز گذشته 21 درجه بالای صفر ثبت شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان ها را این گونه برشمرد و گفت: اردبیل با یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و اهواز با دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان طی ۲۴  ساعت گذشته بوده‌اند.