شناسهٔ خبر: 79292 - سرویس ریلی

امروز با حضور معاون رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی انجام شد

انعقاد ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۳۷۳۵ میلیارد ریال

امضای تفاهم نامه انعقاد و تبادل ۶ قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۱۳۷۳۵ میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان برنامه وبودجه منعقد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن موافقتنامه سرمایه گذاری برای توسعه خطوط ریلی و اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور در قالب تفاهم نامه بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت صنعتی و معدنی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی به ارزش ۱۲۷۳۵میلیارد ریال با حجم بار قابل جذب در سال منعقد شد.
ابتدا تفاهم‌نامه بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای توسعه خطوط ریلی در بنادر و به روزرسانی سند راهبردی نقشه راه افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی بار در بنادر امضا شد. سپس پروژه سرمایه گذاری بین شرکت راه آهن و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در استان کرمان برای احداث ۹۲ کیلومتر خط ریلی فرعی برای حمل مواد اولیه و محصولات معدنی و صنعتی با ناوگان حمل و نقل ریلی با سرمایه‌گذاری ۵۴۷۸ میلیارد ریال به امضا رسید.
همچنین با صنایع ملی مس ایران دو موافقت نامه تامین ۲۰۰ دستگاه واگن مخزن دار مخصوص حمل اسید و ۲۰۰ دستگاه تانک مخصوص حمله اسید با راه‌آهن و ساخت ۲۵ کیلومتر خط راه آهن برای حمل بار از خاتون آباد در استان کرمان و توسعه خطوط ایستگاهی و تجهیزات بارگیری و تخلیه در مس سرچشمه و بندرعباس به ارزش سرمایه‌گذاری ۵۲۵۰ میلیارد ریال منعقد شد.
 در ادامه با تامین شرکت پویا ترابر پیشتاز برای تامین ۶۰۰ دستگاه واگن باری کانتینر بر ساخت ۳ کیلومتر خط آهن فرعی و ساخت خطوط فرعی پلیمر کرمانشاه به طول ۵ کیلومتر در استان‌های کرمانشاه لرستان کردستان و آذربایجان غربی به ارزش هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال امضا شد.
سرانجام برای احداث ۱۸ کیلومتر خط ریلی فرعی در استان یزد برای حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع های فولادی و ارزش ۹۳۶ میلیارد ریال ساخت ۲ کیلومتر خط آهن فرعی در استان قزوین برای حمل مواد اولیه سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیارد ریال منعقد شد.