شناسهٔ خبر: 79321 - سرویس هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد

ادامه بارش‌ها در مناطق غربی کشور/ تهران هفته آینده سرد می شود

هواشناسی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه بارش ها در مناطق غربی و شمال غرب کشور طی امروز و فردا خبر داد.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت و با بیان این که درحال حاضر بخش عمده ای از مناطق غربی کشور بارش باران دارند، تصریح کرد: امروز استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، زنجان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، خراسان، کهکیلویه و بویر احمر و نیز غرب اصفهان شاهد بارندگی هستیم. همچنین در استان‌های تهران، گیلان و سبزه وار بارندگی گزارش شده است.

او افزود: امروز بارش‌ها عمدتا نیمه غربی کشور را در بر می گیرد و در شمال غرب نیز بارش‌ها به شکل خفیف و پراکنده خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: پیش بینی ما بر این است، فردا در جنوب استان فارس، بخش‌هایی از استان اردبیل، بخش‌هایی از استان آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، قزوین و البرز شاهد بارش باران خواهیم بود و در شهر تهران نیز بارش‌هایی به شکل پراکنده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز شاهد بارش باران خواهیم بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در روز جمعه و اولین روز از سال جدید انتظار جوی پایدار برای اکثر نقاط کشور می رود، البته به جز استان های خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی که بارش های پراکنده خواهند داشت. در استان ایلام، کرمانشاه و لرستان نیز بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.

وی درباره دمای هوای پایتخت نیز گفت: روز گذشته کمینه هوای تهران 11 درجه و بیشینه دمای هوا 21 درجه بوده است. طی امروز و فردا در تهران اندکی کاهش دما را خواهیم داشت و در روز جمعه دمای هوا به 5 درجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: در مجموع هفته آینده دمای هوای تهران سردتر از این هفته می شود. این هفته حداقل دمای تهران حدود 15 و 11درجه بود اما هفته آینده حداقل دمای هوا بین 3 تا 6 درجه بالای صفر متغیر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گرمترین و سردترین مراکز استان‌ها را این گونه برشمرد و گفت: اردبیل با 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و اهواز با دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان طی ۲۴  ساعت گذشته بوده‌اند.