شناسهٔ خبر: 79389 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا خبر داد

تکمیل پرونده ۹۰ درصد متقاضیان مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن در صدرا/ آماده‌سازی زمین ساخت ۲۲۰۰۰ واحد/ عملیات اجرایی ۷۷۰ واحد آغاز شده است

شهر جدید صدرا مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا از تامین زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این شهر جدید خبر داد.

خلیل حاجی‌پور، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح اقدامات این شرکت در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن پرداخت و با اشاره به این‌که مجموع ظرفیت صدرا از این طرح ملی ۲۵ هزار واحد است، افزود: در مرحله نخست طرح، ظرفیت در نظر گرفته شده برای صدرا ۶ هزار واحد بود که این سهمیه، ظرف لحظات اولیه مهلت اعلام‌شده برای ثبت‌نام‌ از طریق سامانه این طرح ملی، تکمیل شد.

او افزود: پس از انجام مراحل تایید صلاحیت و پالایش تعداد سه هزار و ۱۵۰ نفر از این افراد، واجد صلاحیت تشخیص داده شدند که تمامی این افراد پرونده خود را تشکیل دادند و فقط ۱۰ درصد از این تعداد، موفق به تکمیل پرونده نشده‌اند؛ همچنین مرحله افتتاح حساب و واریز آورده متقاضیان نیز با همه‌گیری ویروس کرونا در کشور مواجه شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به این‌که زمین مورد نیاز برای احداث ۲۲ هزار واحد از مجموع سهمیه صدرا از این طرح ملی، آماده و مقدمات کار، فراهم شده است، عنوان کرد: بخشی از این میزان زمین مربوط به پروژه‌های مشارکتی و بالغ بر ۱۱ هزار واحد نیز مربوط به واحدهای ثبت‌نام‌‌شده از طریق سامانه طرح است.

او پیش‌بینی کرد، عملیات اجرایی ساخت بخشی از این واحدها در اردیبهشت‌ماه سال جاری و با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شود و گفت: البته هم‌اکنون نیز عملیات اجرایی دو پروژه آغاز شده که در مرحله گودبرداری است و مرحله انتخاب پیمانکار این پروژه‌ها نیز به‌زودی انجام خواهد شد.

او در توضیح جزییات این دو پروژه، افزود: این پروژه‌ها، مشارکتی هستند و مجموع ظرفیت آن‌ها ۷۷۰ واحد مسکونی است. همچنین آماده‌سازی زمین یک پروژه سه هزار و ۵۰۰ واحدی به‌نام "محله شهر راز" نیز آغاز شده و امیدواریم، عملیات ساخت واحدهای این پروژه را نیز در اردیبهشت‌ماه و در قالب بسته‌های مختلف شروع کنیم.