شناسهٔ خبر: 79453 - سرویس استان‌ها

دورود - سه راهی چالانچولان رکورددار ترددهای نوروزی در لرستان/ مردم همچنان از سفر پرهیز کنند

156989049.jpg در ۹ روز ابتدایی تعطیلات نوروزی محور دورود- سه راهی چالانچولان بیشترین سهم‌را در ترددهای نوروزی داشته است.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا پایان روز چهارم فروردین ۹۹، محور دورود- سه راهی چالانچولان با ۶۹ هزار و ۱۶۱ دستگاه وسیله نقلیه بیشترین سهم‌را در ترددهای نوروزی داشته است.
وی افزود: پس از آن، محورهای سه راهی چالانچولان- خرم آباد(بروجرد) با ۶۲ هزار و ۷۱۴، خرم آباد- پلدختر(چم انجیر) با ۵۶ هزار و ۴۲۸ و سه راهی چالانچولان- خرم آباد(مله سرخه) با ۵۳هزار و ۴۶۲ وسیله نقلیه به ترتیب در رده های بعدی تردد قرار دارند و محور پلدختر- اندیمشک با ۵۰درصد همچنان بیشترین سهم را در تردد وسایل نقلیه سنگین دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: درمجموع در ۹ روز ابتدایی تعطیلات نوروزی امسال یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۱ وسیله نقلیه در۶۶ محور مجهز به ترددشمار استان تردد نموده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با سه میلیون و ۶۱۹ هزار و ۳۵۵ وسیله نقلیه، ۵۴درصد کاهش در ترددهای نوروزی را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه اوج تردد روزانه در ساعت ۱۴ تا ۱۵ عصر با میانگین ۲۴۴ وسیله نقلیه بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بستن مسیرهای ورودی استان و شهرستانها برای خودروهای با پلاک غیربومی توسط پلیس و راهداری، در حال حاضر کشیک های نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان همراه با پلیس، هلال احمر و شبکه بهداشت در ورودی شهرها حضور داشته و در غربالگری مشارکت می نمایند، با توجه به توصیه های ستاد ملی و استانی کرونا از مردم تقاضا می شود همچنان از سفر پرهیز نمایند و به عنوان امن ترین مکان در خانه بمانند.
شرفی درخصوص سرعت متوسط وسایل  نقلیه در محورهای استان گفت: سرعت متوسط وسایل نقلیه در محورهای مجهز به ترددشمار استان در ایام یادشده ۷۷ کیلومتر بر ساعت بوده که محور پلدختر- خرم آباد با ۹۷ کیلومتر همچنان رکورددار سرعت و محور نورآباد- نهاوند با ۵۰ کیلومتر کمترین سرعت را در بین محورهای استان دارد.
وی تصریح کرد: همانطور که قبلا نیز تاکید شد محور خرم آباد- پلدختر یک محور موقت و دارای ایمنی پایین است از این رو انتظار می رود مردم در این محور با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا جان خود و دیگران را به خطر نیندازند از پلیس راه نیز تقاضا داریم گشت های کنترل و برخورد با متخلفان در این محور را افزایش دهد.