شناسهٔ خبر: 79455 - سرویس استان‌ها

‍ بيش از ۵۰۰ كيلومتر راه اصلي و روستايي در خراسان شمالی برفروبي شد

برف روبی خراسان شمالی معاون راهداري اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: در بارش هاي ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۰کیلومتر راه ارتباطی استان در محورهاي اصلي و روستايي برف روبی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ، محمد مشتري اظهار کرد: ۵۰۰ كيلومتر در محورهاي اصلي و ۱۰كيلومتر در محورهاي روستايي استان برف روبي شده است  و در این مدت۱۸۰ تن شن و نمک در سطح جاده های اصلي و روستايي مورد استفاده قرار گرفته است.
وی گفت: در عمليات برف روبی در محورهای استان ۸۷ نفر راهدار مشغول خدمت بوده اند و در بارش هاي اخير تعداد ۶۹ دستگاه ناوگان راهداري بكار گرفته شده كه از اين تعداد ۶۷دستگاه در محورهاي اصلي و ۲دستگاه در محورهاي روستايي گزارش شده است.
معاون راهداري اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: باتوجه به بارش نزولات آسماني در روز گذشته(۴فروردين ماه۹۹) به علت جاري شدن سيل وآبرفتگي سطح جاده ها محورگرمه به ميامي ساعاتي مسدود شد و با توجه به فروكش كردن سيلاب وتلاش راهداران در خصوص مرمت پل وكنترل مسير سيلاب مسير مذكور رفع انسداد شد.  
وی مطرح كرد: طرح نوروزي سالجاري  ۲۶۸ نفر از راهداران خراسان شمالی در قالب ۲۲ اكيپ  راهداری به مسافران خدمات می دهندو حافظ راه هاي استان هستند واستان داراي ۲۱گردنه ،۲۲ راهدارخانه و ۲۶ سوله شن ونمك است.
لازم بذكر است در حال حاضر کلیه محورهای مواصلاتی استان باز بوده و از لحاظ جوی بارش پراکنده باران در محورهای بجنورد به آشخانه ( گردنه امین الله ) ،چمن بید به جنگل گلستان ، چمن بید به گرمه ، بجنورد به شوقان و حوزه راز و جرگلان گزارش شده و گردنه های امین الله و اسدلی و پلمیس مه آلود است.
استان خراسان شمالي داراي ۴۳۳كيلومتر راه اصلي ،۷۴۵ كيلومتر راه فرعي ،۴۶۵۲كيلومتر راه روستايي است.