شناسهٔ خبر: 79456 - سرویس استان‌ها

کرونا مسافرت با ناوگان عمومی خراسان شمالی را ۶۰ درصد کاهش داد

ویروس کرونا خراسان شمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: با شیوع بیماری کرونا، مسافرت با ناوگان عمومی استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ، جعفر شهامت اظهار کرد: شمار مسافرانی که در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه سالجاری با ناوگان عمومی سفر کرده اند ۱۷ هزار و ۳۷۳ نفر گزارش شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: تعداد سفرها هم در این مدت به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۱درصد کاهش دارد.

شهامت خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه سال قبل تا چهارم فروردین ماه سالجاري  ۱۴ هزار و ۲۱۰ نفر مسافر در قالب هزار و ۶۸۱ سفر با ناوگان عمومی در درون استان جابجا شده اند  که شمار مسافران درون استاني  نسبت به مدت مشابه سال قبل  حدود ۵۵ درصد و شمار سفرها ۵۹درصد کاهش دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۳هزار و ۱۶۳ نفر مسافر از مبادی شهرستان های استان به خارج استان جابجا شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد کاهش دارد.شهامت افزود: در این مدت مسافران برون استانی در قالب ۴۸۶  سفر با ناوگان عمومی استان جابه جا شده اند که شمار سفرهاي برون استاني هم ۶۸درصد کاهش دارد.

استان خراسان شمالي داراي  ۳۵  شركت حمل ونقل مسافري، ۱۵۴۷ راننده بخش مسافري و ۷۱۳دستگاه انواع ناوگان  مسافربري مي باشد.