شناسهٔ خبر: 79489 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا خبر داد

آماده‌سازی ۲۵۰ هکتار زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی در شهر جدید صدرا/ ساخت ۱۵۰۰۰ واحد مسکونی در فازهای یک و دو / ۲۸۰۰۰ نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن

شهر جدید صدرا مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا از آماده‌سازی ۲۵۰ هکتار زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این شهر جدید خبر داد.

خلیل حاجی‌پور، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  با اشاره به آماده‌سازی حدود ۲۵۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این شهر جدید، گفت: تاکنون بالغ بر ۲۸ هزار متقاضی مسکن در شهر جدید صدرا در این طرح ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

او از آغاز عملیات اجرایی بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در فازهای یک و دو شهر جدید صدرا خبر داد و افزود: حدود ۱۵ هزار واحد از مجموع سهمیه شهر جدید صدرا در فازهای یک و دو این شهر ساخته خواهد شد که زمین آن به‌طور کامل آماده‌سازی شده است. بخشی از واحدها نیز در فاز سه ساخته خواهد شد که ابتدا باید زمین مورد نیاز آماده‌سازی شود و سپس عملیات اجرایی آن آغاز شود.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه صدرا در فاصله ۱۰ کیلومتری کلان‌شهر شیراز واقع شده است، به بیان اطلاعاتی در خصوص این شهر جدید پرداخت و گفت: مکان‌یابی صدرا در ابتدای دهه هفتاد انجام و جمعیت‌پذیری آن نیز از حدود سال‌های ۷۳-۷۴ شروع شد و هم‌اینک نیز جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر دارد.

او، آموزش‌عالی، توریسم درمان و تامین نیاز مسکن کلان‌شهر شیراز را از چشم‌اندازهای شهر جدید صدرا برشمرد و عنوان کرد: هم‌اکنون صدرا تنها شهر جدیدی است که بالغ بر دو هزار تخت بیمارستانی فعال دارد و ظرفیت بیمارستان پیوند اعضای صدرا که بخش عمده پیوند اعضا در مجموعه کلان‌شهری شیراز در آن انجام می‌شود، در صدرا قرار دارد. هم‌چنین بیمارستان‌های تخصصی سوانح سوختگی و اعصاب و روان در این شهر جدید قرار دارند و چشم‌اندازی که در حوزه درمان برای صدرا تعریف شده بود، خوشبختانه محقق شده است.

به گفته مدیرعامل شهر جدید صدرا، مجموع سهمیه این شهر جدید از طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ۲۵ هزار واحد است که در مرحله نخست طرح، صلاحیت سه هزار و ۱۵۰ نفر از متقاضیان توسط وزارت راه و شهرسازی احراز شد و ۹۰ درصد این افراد تاکنون پرونده خود را تکمیل کرده‌اند.