شناسهٔ خبر: 79514 - سرویس استان‌ها

جزییات زلزله استان خوزستان با بزرگی ۴.۳ در گفتگو با رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات:

گسل پیش ژرفای زاگرس، مسبب زمین لرزه ۴.۳ خوزستان/۳ آبادی در شوشتر متاثر از زلزله

 بازدید وزیر راه و شهرسازی از ۱۰ روستای زلزله‌زده سراب رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزییات زلزله ۴.۳ استان خوزستان را اعلام کرد و گفت: گسل احتمالی مسبب این زمین لرزه احتمالا یکی از قطعات گسل پیش ژرفای زاگرس است.

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جزییات زلزله امروز هشتم فروردین را با بزرگی ۴.۳ در استان خوزستان اعلام کرد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: امروز جمعه ۸ فروردین ماه ۱۳۹۹، در پی زلزله ۵.۴ فاریاب کرمان، زلزله‌ای با بزرگی ۴.۳ در ۸ کیلومتری شمال گوریه و ۱۹ کیلومتری جنوب غرب شوشتر استان خوزستان در عمق ۱۰  کیلومتری از سطح زمین رخ داد.

بیت اللهی ادامه داد: گسل احتمالی مسبب این زمین لرزه احتمالا یکی از قطعات گسل پیش ژرفای زاگرس است که در سوی غربی رومرکز و با شیبی به سوی شرق و شمال شرق گسترده است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی توضیح داد: سه شهر از توابع شهرستان شوشتر، گوریه، سرداران و شوشتر شدت ۴ را در این زلزله تجربه کرده اند که با توجه به بزرگی زلزله، احتمال خسارت و تلفات داده نمی‌شود.

به گفته وی، آبادی بنه کاظم و شهرک مختار از نزدیکترین مراکز جمعیتی روستائی به رومرکز زلزله هستند.

بیت اللهی یادآور شد: در طی چند ماهه اخیر در محدوده‌های اطراف شوشتر، مسجد سلیمان و دزفول لرزه خیزی بالائی را مشاهده کرده‌ایم.