شناسهٔ خبر: 79536 - سرویس استان‌ها

کاهش ۴۱درصدی تردد در محورهای لرستان

عباس شرفی تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان لرستان در هشتم فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: در هشتم فروردین امسال تعداد ۱۷۱هزار و ۵۷۸ وسیله نقلیه در محورهای مجهز به ترددشمار استان تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۱۶هزار و ۶۲۰ وسیله نقلیه، ۴۱درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۲۳.۷۹درصد بوده و درمجموع ۴۰هزار و ۸۱۹ وسیله نقلیه سنگین در این روز در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده است.

وی ساعت اوج تردد را بین ۱۷ تا ۱۸ عصر عنوان کرد و افزود: سرعت متوسط وسایل نقلیه در محورهای مجهز به سامانه‌های هوشمند جاده‌ای ۷۵.۴ کیلومتر بر ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان گفت: همچنین براساس گزارش مرکز مدیریت راههای استان در ۱۳ روز تعطیلات نوروزی دو میلیون و ۴۵۷هزار و ۴۳۶وسیله نقلیه در محورهای استان تردد کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ با چهار میلیون و ۹۹۷هزار و ۱۵۰ وسیله نقلیه، ۵۰.۸۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی به مردم توصیه کرد بنا به تاکید ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از سفر پرهیز کنند.