شناسهٔ خبر: 79538 - سرویس استان‌ها

 مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:

 استان اصفهان برای متصرفین اراضی دولتی، بسیار ناامن است 

یگان.اصفهان با تدابیر اندیشیده شده و با برخورد قاطعی که با متصرفین در سال گذشته انجام شده در هفته اول ایام نوروز ۹۹ هیچ موردی از تعرض به اراضی دولتی گزارش نشده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و با برخورد قاطعی که با متصرفین در سال گذشته انجام شده در هفته اول ایام نوروز ۹۹ هیچ موردی از تعرض به اراضی دولتی گزارش نشده است.

وی بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۲۴ اکیپ یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل در این ایام در سطح استان اقدام به گشت زنی کرده‌اند و قاطعیت برخورد یگان با متجاوزان، متصرفان و زمین‌خواران عاملی بر ناامن بودن این استان برای آنها شده و لازم است بدانند که یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با آنها برخورد قاطعی خواهد داشت.  

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در طی سال گذشته گفت:  ۱۶۵ مورداز اراضی ملی و دولتی به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد ریال طی سال ۹۸ رفع تصرف شده که از این میزان، تعداد ۷۸ فقره اجرای احکام، خلع ید و قلع و قمع به متراژ ۶۸۷ هزار و ۶۵۵ مترمربع به ارزش حدود ۵۷۱ میلیارد ریال و تعداد ۸۷ فقره زمین به متراژ ۲۴۹ هزار و ۵۱۲ مترمربع و به ارزش حدود یک هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال رفع تصرف  شده است که این اقدام با همت حوزه املاک و حقوقی این اداره کل و هوشیاری عوامل یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان انجام شده است.  

این اراضی عمدتا در شهرستانهای کاشان، لنجان، آران وبیدگل، فریدن، بوئین ومیاندشت، نجف آباد، خوانسار، مبارکه، اردستان، دهاقان، نطنز، گلپایگان، شهرضا، سمیرم، شاهین شهر و میمه، نیک آباد و کوهپایه، نائین و تیران و کرون رفع تصرف شده است.  

وی افزود: در سال ۹۸ بیشترین برخوردهای قضایی مربوط به شهرستان کاشان بوده که مجموعا ۳۲ مورد از احکام قضایی در این شهر اجرایی شده و با اجرای احکام بیش از ۱۷ هکتار از اراضی به بیت المال بازگردانده شده است.  

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به قیمت بالای زمین و وسعت اراضی در این استان، رفع تصرف از اراضی ملی کاری سخت و دشوار است که بسته به موقعیتی که نیرو ها در آن قرار می گیرند باید تدبیر و هوشیاری لازم را داشت و با برنامه مناسب وارد عمل شد.  

مدیرکل راه وشهرسازی استان در پایان ضمن هشدار به سودجویان و متصرفان اراضی ملی، از مردم خواست: مردم در صورت مشاهده هرگونه تصرف در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن ۱۶۵۶ گزارش دهند.