شناسهٔ خبر: 79697 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد

افزایش ۹۴ درصدی سفرباری و تناژ حمل در ۱۵ روز ابتدای سال/ جا به جایی ۳۳ هزار تن کالای اساسی در ۱۵ روز ابتدایی سال/ افزایش ۸۴ درصدی تناژ حمل و نقل جاده ای در سال ۹۸/ گندم بیشترین کالای جا به جا شده

عابديني مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از افزایش ۹۴ درصدی سفر باری و تناژ حمل طی ۱۵ روز ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به بیان اقدام‌های انجام شده در شرایط کرونا و در ۱۵ روز ابتدایی سال ۹۹ پرداخت و گفت: با توجه به این که حمل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و کالاهای اولویت دار از مقوله‌های مهم و اساسی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای محسوب می شود، با شیوع ویروس کرونا اولویت خود را بر حمل کالاهای اساسی قرار دادیم و توان خود را چند برابر کردیم تا مشکلی بابت حمل و نقل و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به وجود نیاید.

عابدینی آماری از فعالیت ۱۵ روزه ابتدای سال جاری ارایه کرد و گفت: در استان هرمزگان، علی‌رغم تعطیلات نوروزی و به مدد فعالیت شبانه روزی بخش حمل ونقل جاده‌ای به لحاظ تعداد سفر باری و تناژ حمل، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹۴ درصدی داشته ایم.

وی افزود: در این مدت ۳۳ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، جو، برنج و روغن خوراکی جا به جا شد. همچنین در این مدت هزار و ۳۷۵ سفر باری انجام شده است.

عابدینی با بیان این که حمل گندم در اولویت بوده است، تصریح کرد: گندم بیشترین کالای ضروری بوده که در این مدت جا به جا شده و بعد از آن جو رتبه دوم را دارد. کود شیمیایی نیز جزو کالاهای اساسی بوده که در این مدت جا به جا شده است.

عابدینی آمار سال ۹۸ را نیز ارایه کرد و گفت: در سال ۹۸ به لحاظ تناژ حمل، حمل کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۸۴ درصد رشد داشته است. علاوه بر این تعداد سفرهای باری نیز نسبت به سال ۹۷ حدود ۸۵ درصد افزایش داشته است.

عابدینی با تاکید بر این که در این مدت اقلامی مانند گندم و اقلام بهداشتی روزانه جا به جا شده است، تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا هیچ گونه خللی در حمل و نقل جاده‌ای کالاهای اساسی ایجاد نشده است و خدمات رسانی دراین زمینه با قوت بیشتری ادامه دارد.