شناسهٔ خبر: 79706 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد

حمل ۱۹۷۰۰۰ تن کالای اساسی از بندر چابهار در ۴۵ روز گذشته/ رشد ۸۳ درصدی حمل کالای اساسی نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته

بارگیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از رشد ۸۳ درصدی حمل کالای اساسی از بندر چابهار در ۴۵ روز گذشته خبر داد.

ابراهیم جاوشیری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارائه گزارشی از حمل کالای اساسی از بندر چابهار به مناطق مختلف کشور پرداخت و گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری ۱۹۷ هزار و ۴۷۴ تن کالای اساسی شامل گندم، برنج و نهاده‌های دامی و کشاورزی از بندر چابهار به اقصی نقاط کشور حمل و جابه‌جایی این میزان بار با استفاده از هفت هزار و ۵۸۶ دستگاه کامیون انجام شده است.

او افزود: از ابتدای اسفندماه سال ۹۷ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۸ نیز در مجموع ۱۰۷ هزار و ۸۴۳ تن انواع کالای اساسی به وسیله چهار هزار و ۵۱۴ دستگاه کامیون به مناطق مختلف کشور حمل شد.

جاوشیری عنوان کرد: مقایسه میزان بار حمل شده از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا ۱۵ فروردین سال جاری نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته از بندر چابهار، حاکی از افزایش ۶۸ درصدی سفرهای ناوگان باری برای حمل کالاهای اساسی است. ضمن این‌که از نظر تناژ نیز رشد ۸۳ درصدی را به ثبت رسانده‌ایم.

او با اشاره به این‌که عملکرد ناوگان باری برای حمل کالاهای اساسی از بندر چابهار در شرایطی که بیماری کرونا در کشور ایجاد کرده، نشان از کار جهادی این ناوگان است، بیان کرد: این رشد به مدد رانندگان که جهادگران خط مقدم اقتصادی کشور هستند، صورت گرفته است و باید قدردان تلاش‌های آنان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان در ادامه به بیان اقدامات انجام‌شده توسط این اداره‌کل به‌منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا پرداخت و گفت: از ابتدای همه‌گیری این بیماری با دستور ستاد کرونا در استان، تعاونی‌های مسافری را تعطیل و فعالیت آنان را ممنوع کردیم و ضمن برگزاری جلساتی با مسوولان انجمن‌های حمل بار و مسافر، بازدیدهای سرزده را به‌صورت مستمر از تعاونی‌های مختلف در دستور کار قرار دادیم تا شاهد تخلفی در این بخش‌ها نباشیم.

او با اشاره به نقش تعیین‌کننده بندر چابهار در حمل کالای اساسی از این منطقه به نقاط مختلف کشور عنوان کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن استقرار شبانه‌روز پزشک در پایانه بار بندر به توزیع بسته‌های بهداشتی حاوی دستکش، ژل ضدعفونی‌کننده و ماسک در میان رانندگان پرداختیم و آموزش‌های لازم برای پیشگیری از انتقال ویروس نیز به‌صورت مستمر به این افراد ارائه می‌شود.

جاوشیری عنوان کرد: خوشبختانه با به کارگیری اقدامات پیشگیرانه، تاکنون هیچ مورد مشکوک به بیماری کرونا در میان رانندگان و عوامل مستقر در این پایانه نداشته‌ایم و اقدامات در این خصوص همچنان با دقت بالایی انجام می‌شود.