شناسهٔ خبر: 79770 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد

اصفهان، نخستین استان در تعیین‌‌تکلیف پروژه‌‌های فاقد متقاضی/ پیشتاز در تحویل و آماده‌سازی مسکن مهر به شهرداری‌ها/ بسته‌شدن پرونده مسکن مهر استان اصفهان/ آخرین پروژه مسکن مهر اصفهان گرفتار کرونا

اقدام ملی ومسکن مهر اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تعیین تکلیف پروژه های فاقد متقاضی مسکن مهر استان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن عنوان کرد: با افتتاح پروژه های مسکن مهر مشکل خانه دار شدن قشرهای کم درآمد حل شد در این راستا طرح مسکن مهر استان اصفهان در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تعداد ۷۴۲۶۴ واحد بوده که از این میزان تاکنون ۷۲۱۷۴ واحد تحویل متقاضیان شده و مابقی واحدها تعیین تکلیف و به خود مالک تبدیل شده است.  

قاری قرآن اذعان داشت: تنها پروژه مسکن مهر باقیمانده استان، مربوط به شهرستان شهرضا است که بدلیل شیوع ویروس کرونا تا حدودی معطل مانده و انشااله خرداد ماه سال جاری این ۷۲ واحد نیز تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.   

مدیرکل راه  شهرسازی استان اظهار داشت: استان اصفهان در شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جز نخستین استان هایی است که تمامی پروژه های فاقد متقاضی و زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی را براساس شیوه نامه، تعیین تکلیف کرده و بعضا این پروژه ها به خودمالک تبدیل شده است.   

قاری قرآن با اشاره به پیشتاز بودن استان اصفهان در تحویل آماده سازی مسکن مهر به شهردای ها گفت: این استان آماده سازی و خدمات مسکن مهر بالغ بر ۶۸ سایت را تکمیل کرده و به شهرداری ها تحویل داده است.

وی همچنین این موضوع را جزء نقاط قوت استان در طرح مسکن مهر دانست.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطر نشان کرد: تحویل سایت های مسکن مهر به شهراری ها جمعاً با مساحت ۵۳۳ هکتار و اعتباری معادل ارزش کارشناسی ۵۱۳ میلیارد ریال است.