شناسهٔ خبر: 79772 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان خبر داد

کاهش ۷۳درصدی تصادفات برون شهری استان اصفهان/ صدور بیش از ۶۱هزار بارنامه

IMG_2602.jpg مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از کاهش ۸۳ درصدی مسافران ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی خضری اظهار کرد: با وجود اینکه شیوع کرونا فعالیت همه مشاغل را به طرز محسوسی کاهش داد اما در بخش حمل ونقل عمومی کالا وضعیت معکوس بود.

وی با اشاره به زحمات بی منت رانندگان برای حمل ونقل کالاهای اساسی مردم گفت: براساس آمار ۶۱ هزار و ۳۸۱ بارنامه در۲۰ روز اخیر صادر شده که مبین روند بدون توقف و بدون تغییر حمل بار در این روزهای سخت است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از کاهش ۸۳ درصدی مسافرخبر داد و گفت: در حوزه تعداد مسافران نیز ما شاهد کاهش ۷۵ درصدی مسافران بخش حمل ونقل عمومی در بخش برون شهری و برون استانی هستیم.

کاهش ۶۷درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

خضری از کاهش ۶۷درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان دربازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین سال جاری خبر داد و گفت: این حجم از کاهش تردد در نوروز بی سابقه است.

وی با اشاره به اعلام ممنوعیت تردد در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه اظهار کرد:  در روز دوازدهم حجم تردد ساعتی ۸۵ درصد و در روز ۱۳ حجم تردد ساعتی ۹۰ درصد کاهش را ثبت کرده است.

راهداران در صف اول خدمت به مردم

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: راهداران استان نیز با ایجاد بستری مناسب برای استقرار دستگاه های امدادی و انتظامی خود نیز در ایستگاه های غربالگری و پایش مسافران مستقر شدند.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال شاهد ۵ مرحله بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان اصفهان بودیم، اضافه کرد:  خوشبختانه با همت و با حضور به موقع راهداران، اقدامات لازم انجام و تردد به صورت ایمن و روان برقرارشد.

تصادفات برون شهری ۷۳ درصد کاهش یافت

خضری تصریح کرد: مجموع تصادفات برون شهری اعم از فوتی، جرحی و خسارتی  ۷۳ درصد کاهش یافته است.

وی آمار تصادفات برون شهری استان اصفهان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری را اعلام کرد و گفت: تصادفات منجر به فوت ۴۸ درصد، تصادفات جرحی ۶۷ درصد و تصادفات خسارتی ۸۵ درصد کاهش نشان می دهد.