به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ایسنا، علیرضا جهانگیریان تصریح کرد: هرچند از ماه گذشته که این دستورالعمل جدید اجرایی شده تاکنون شکایت یا گزارشی رسمی به دست ما نرسیده اما با توجه به اعلام جزییات حقوق مسافران در این طرح قطعا ایرلاین ها موظفاند در مقابل تاخیرهای به وجود آمده به مسافرانشان پاسخگو باشند و در صورت لزوم برای تاخیرهایی با تعداد ساعت بالا جریمه بپردازند.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه دیدار وزیر راه و شهرسازی از سامانه هوشمند جامع گمرکی در پاسخ به این سوال که بحث نارضایتی ایرلاینها از این دسوترالعمل به چه شکل پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی این دستورالعمل اجرایی خواهد شد و در آینده در صورت نیاز میتوان با تصویب از سوی مراجع ذی ربط تغییراتی در آن به وجود آورد.
وی ادامه داد: اصلیترین دلیل نارضایتی ایرلاینها این بود که آنها معتقد بودند تمام تاخیرها از سوی شرکتهای هواپیمایی به وجود نمیآید و عوامل و نهادهای دیگر نیز در آن دخیل هستند. البته سازمان هواپیمایی نیز به این موضوع این طور پاسخ داد که با توجه به عقد قرارداد از سوی ایرلاینها با دستگاههای خدماتده در فرودگاه و فضای هوانوردی، در نهایت مسولیت با شرکت هواپیمایی است و مردم ایرلاین را میشناسند.
جهانگیریان درباره نحوه دریافت جریمه از سوی مسافران نیز گفت: جزییات این موضوع از سوی ایرلاینهای مربطه اجرایی میشود که میتواند چه در فرودگاه و چه با مراجعه به دفاتر آنها انجام شود. سازمان هواپیمایی بر اجرای این طرح نظارت کامل داشته و اجازه پایمال شدن حق مسافران را نمیدهد.