شناسهٔ خبر: 79838 - سرویس هواشناسی

رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت:

گزارش‌های دقیق‌ و سریع سازمان هواشناسی از عوامل کاهش خسارت‌های ناشی از سیل/ کاهش خسارت‌های سیلاب، کار بزرگی است که از سال گذشته انجام شده است

جلسه هیئت دولت رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت یکی از عوامل کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب در کشور را فعال‌تر شدن هواشناسی و گزارش‌های دقیق‌تر و زودتر این سازمان دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در بخشی از جلسه هیات دولت گفت: اینکه امسال شما می‌بینید بارندگی‌ها بعضی جاها شدید است، سیلاب هم هست اما خسارت آنچنانی نداریم و خسارت‌ها جزیی است، به خاطر کار بزرگی است که از پارسال تا امسال انجام گرفته است. آن همه کاری است که ستاد بحران و استانداری‌ها انجام دادند و نتیجه لایروبی‌های انجام گرفته، کار وزارت نیرو و سدهایی است که در طول این یک سال تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: الان می‌بینیم در خیلی از جاها سیلاب که وارد می‌شود موجب خوشحالی ما می‌شود چون سد هست جلوی آن، ما مشکل نداریم، این روزها سیلاب‌هایی که وارد می‌شود در سیستان و بلوچستان برای همه ما خوشحال کننده است برای مردم این استان خوشحال کننده است و ان شاءالله تالاب‌ها و دریاچه‌های ما پر می‌شود، محیط زیست ما بهتر می‌شود و اینها همه خبرهای خوش است .

رییس جمهور افزود: می‌بینیم هامون هیرمند، هامون صابری و در همه این هامون‌ها دارد آب وارد می‌شود کم‌کم بخش بزرگی از اینها را آب فراگرفته، انشاءالله امیدواریم بیشتر هم بشود و این به خاطر تلاشی است که در این یک سال انجام گرفته ، معمولا اثر کاری که انجام شده کمتر بیان می‌شود یعنی امروز باید در رسانه‌ها بیان شود که امسال چرا ما آرام‌تر هستیم و الان جایی باران می‌آید چرا آرام‌تر هستیم. اولا هواشناسی ما فعال‌تر شده و دقیق‌تر و زودتر خبر می‌دهد، سدهای ما آماده‌تر است، آن جاهایی که احساس خطر می‌کردیم سدها را قبلا تخلیه و خالی کردیم. بسیاری از رودخانه‌ها در این مدت لایروبی شده وهمه اینها یک کار عظیمی است که مردم با همه بخش‌ها با هم دارند انجام می‌دهند.

متن کامل سخنان رییس‌جمهوری در جلسه امروز هیئت دولت را اینجا بخوانید.