شناسهٔ خبر: 79915 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد

کسب رتبه اول یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان/معرفی فرماندهی یگان حفاظت از اراضی

رفع تصرف اراضی اصفهان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اجرای 82 فقره احکام قطعی قضایی حائز رتبه نخست کشوری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن تقدیر و سپاس از عوامل یگان حفاظت از اراضی استان گفت: براساس گزارش فرماندهی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، استان اصفهان در سال ۹۸ با اجرای ۸۲فقره احکام قطعی قضایی، با مساحتی بیش از ۷۶ هکتار بهترین عملکرد در سطح کشور (در میان ۳۱ استان) را دارا است.    

قاری قرآن با اشاره به اینکه استان اصفهان علاوه بر مرکز استان، ۲۲ شهرستان دارای اراضی قابل حفاظت به مساحت۱۳۰۵۳۰ هکتار را شامل می شود، گفت: با همت و تلاش معاونت املاک و حقوقی و یگان حفاظت از اراضی اداره کل، این استان در اجرای احکام از شهرستان خوروبیابانک تا شهرستان فریدونشهر(شرق تا غرب استان) و از شهرستان آران و بیدگل تا شهرستان سمیرم (شمال به جنوب استان) پیشتاز بوده و بهترین عملکرد را داشته است.  

وی در ادامه افزود: در سال گذشته با هوشیاری عوامل یگان حفاظت از اراضی این اداره کل تعداد ۸۷ مورد رفع تصرف فوری انجام شده و در مجموع عملیات صورت گرفته بیش از ۱۲۰۲ میلیارد ریال زمین، در سطح استان اصفهان رفع تصرف شده و به اراضی ملی و بیت المال بازگشت داده شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: در ۱۳ شهرستان اجرای احکام قضایی یگان حفاظت از اراضی صورت گرفته که در مجموع دارای ارزشی بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال است و در این میان کاشان با ۳۲ فقره و ارزش ۲۷۲ میلیارد ریال بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.  

وی اذعان داشت: عوامل یگان استان با برنامه پیش بینی شده و با حراست و صیانت بی وقفه از اراضی و منابع ملی در هفته دوم نوروز نیز توانستند ۱۳ مورد رفع تصرف فوری انجام دهند.  

قاری قرآن در پایان ضمن اشاره به معرفی سرهنگ امیر مسعود باقری بعنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان که در روز دوشنبه هفته جاری منصوب وشروع به کار می کنند، از خدمات ارزنده سروان محمد طالبی، سرپرست این یگان تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت: خداراشاکریم که با برنامه ریزی ها و ساماندهی انجام شده در سال گذشته از تصرفات اراضی جلوگیری به عمل آمد و امیدواریم با مدیریت فرمانده جدید یگان حفاظت از اراضی شاهد کاهش در تصرفات غیر قانونی ملی و دولتی بیشتر از گذشته باشیم. وبا جدیت واستفاده از تمام پتانسیل های این فرماندهی سیاست گزاریهای ابلاغی را به نحو احسن اجرایی کنند.