شناسهٔ خبر: 79923 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی فارس؛

در سال جهش تولید در راستای برنامه های وزارت راه و شهرسازی پیش خواهیم رفت

IMG_3455.jpg در سال مزین به نام جهش تولید با مدیریت صحیح و هدفمند در جهت رسیدن به اهداف و برنامه های اساسی وزارت راه و شهرسازی پیش خواهیم رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، جعفر زاهدی مدیر کل این اداره افزود: یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی فارس طرح اقدام ملی مسکن که شامل تامین زمین ، عقد قرارداد و پی گیری های احداث مسکن تا مرحله واگذاری به مردم است.

وی تصریح کرد: برنامه اجرایی اقدام ملی مسکن این اداره کل که بر اساس نیاز سنجی طرح جامع مسکن و توزیع بر اساس ظرفیت اراضی دولتی این اداره جهت انجام فراخوان یا واگذاری به منظور ساخت و تحویل به متاقضیان که در مرحله اول اعلام شد برنامه استان ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد که شامل واحدهای مسکن مشارکتی ۲  هزار و ۹۸۹ واحد، واگذاری زمین ۹۹ سال ۳ هزار و ۳۷۳ واحد، تامین زمین برای اقشار ویژه ۴۹۰ واحد، تکمیل واحدهای نیمه تمام خریداری شده و نیمه تمام مشارکتی هزار و ۶۷۲ واحد و واگذاری در قالب سایر تفاهم نامه ها ۷۴۰ واحد و همچنین استفاده از ظرفیت های بانکی هزار و ۶۱۷ واحد است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: توزیع برنامه استانی طرح اقدام ملی بر اساس نیاز سنجی طرح جامع مسکن ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد برای شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۵۰ هزار واحد برای شهر جدید صدرا اعلام شده است.

زاهدی گفت: در مرحله اول ثبت طرح اقدام ملی تولید مسکن که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شد برای ۱۴ شهر استان و به میزان ۳ هزار و ۳۷۳ واحد در قالب واگذاری زمین ۹۹ ساله در این استان صورت پذیرفت.

وی افزود: تا کنون اطلاعات کامل پلاک‌های ثبتی ، مساحت و ظرفیت واحدهای مسکونی قابل ساخت در ۱۴ شهرستان به تفکیک و همچنین تفاهم نامه فی ما بین اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس اذعان داشت در مرحله دوم ثبت که در ۲۴، ۲۵، ۲۶ اسفند انجام شد، ۳۶ هزار و ۲۷۳ نفر از طریق سایت و سامانه پیامکی در این طرح ثبت نام کردند که در دست پالایش توسط وزارت راه و شهرسازی است.