شناسهٔ خبر: 79966 - سرویس استان‌ها

در سال ۹۸ انجام شد

جابجایی بیش از ۹ میلیون تن کالا در سیستان و بلوچستان

کامیون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۹۷۳ تن کالا با ۵۸۳ هزار و ۲۳۰ سفر باری در سال ۹۸ توسط ناوگان باری در این استان حمل شده است که نسبت به سال ۹۷ از رشد ۲۶ درصدی در تناژ و ۲۴ درصدی در تعداد سفر برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه ۱۲۹ شرکت حمل ‌و نقل داخلی استان کالاهای این مدت را جابجا کرده‌اند، اظهار داشت: ذرت، گندم، مواد نفتی و سیمان عمده کالاهای حمل شده در این مدت را تشکیل می دهند.

وی به اجرای طرح فاصل گذاری اجتماعی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و تصریح کرد: حمل کالاها و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی این اداره کل محسوب می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از تلاش های شبانه روزی رانندگان سخت کوش و فعالان حوزه حمل و نقل جاده ای گفت: وضعیت حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا در حال حاضر در سیستان و بلوچستان کاملا عادی و روان است.

کرد در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۳۱۰ راننده، ۶ هزار و ۶۰۴ دستگاه ناوگان باری با متوسط عمر افزون بر ۱۳ سال و همچنین ۱۳۶ شرکت حمل و نقل داخلی کالا، چهار پایانه بار، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالای سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.