شناسهٔ خبر: 80011 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوي خبر داد

ممنوعيت خرید و فروش امتیاز مسکن طرح اقدام ملی

قدرت الله ابك مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوي از ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: براساس مصوبه وزارت راه و شهرسازی واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و براساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوي، قدرت الله ابك با اشاره به اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی درباره این موضوع، اظهار کرد: ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست و چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی، فرد ثبت نام کننده واجد شرایط تشخیص داده نشود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری و ... فاقد هر گونه ارزش است. 

وی با تأکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز مسکن ملی فقط باعث از بین رفتن سرمایه خریدار است، تصریح کرد: بنا بر اعلام وزارتخانه، ‌امتیاز این قبیل افراد باطل می شود همچنین واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوي تصريح كرد: در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آن‌ها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.