شناسهٔ خبر: 80059 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر بندرامیرآباد اعلام کرد

رشد ۱۵۴ درصدی صادرات کالا/ افزایش بیش از ۲ برابری ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد

سیاوش رضواني مدیر بندرامیرآباد با بیان اینکه سال گذشته، سال موفقیت های این بندر در اقتصاد منطقه و کشور بوده است، از رشد ۱۵۴ درصدی صادرات و همچنین جهش بیش از ۲ برابری ترانزیت خارجی کالا از آغاز سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش رضوانی درباره وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد، افزود: در ۲۳ روز گذشته از سال جاری ، میزان صادرات کالا   ۶۶ هزار و ۹۴۸ تن بوده است که این میزان رشد ۱۵۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی  میزان ترانزیت خارجی از بندرامیرآباد را ۲ هزار و ۱۷۴ تن بیان کرد که این مقدار در مقایسه با ۷۰۲ تن کالا در سال گذشته نیز ۲۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیر بندرامیرآباد با اشاره به اینکه در ۲۳ روز گذشته میزان تخلیه و بارگیری کالا با رشد ۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به  ۲۹۴ هزار و ۴۷۸ تن رسیده است  اظهار داشت از این میزان ۷۶ درصد سهم واردات ، ۲۳ درصد صادرات و مابقی آن ترانزیت خارجی را شامل می شود.

رضوانی ابراز امیدواری کرد: در سال مزین به نام "جهش تولید" و با حمایت های همه جانبه مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و استانی بتوانیم رویه رشد صادرات و واردات کالا را در بندرامیرآباد حفظ و با برنامه ریزی های مدون تا پایان سال جاری شاهد ارتقاء بیش از پیش فعالیت های اقتصادی این بندر باشیم.