شناسهٔ خبر: 80074 - سرویس هوایی

شيوه نامه اقدامات پيشگيرانه بيماری کرونا ويروس ابلاغ شد

سازمان هواپیمایی کشوری سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تدوین شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری ویروس کرونا و ابلاغ آن به تمامی بخش‌های صنعت حمل و نقل هوایی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا جعفرزاده با اعلام این خبر گفت: شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری ویروس کرونا جهت پیشگیری از انتقال بیماری ویروس كرونا و به منظورحفظ سلامت کارکنان صنعت هوانوردی و مسافران بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و مقررات بین المللی سازمان جهانی بهداشت تدوین شده است.

وی افزود: محدوده اثر این شیوه‌نامه شامل تمام شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها، شرکت‌های خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه، نظافت هواپیما وهمچنین تمام خلبانان و کادر پروازی، کارکنانی که در بخش‌های خدمات مسافر، خدمات پرواز، واحد کنترل پرواز(ATS)، مسئولین پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، کارکنان خدمات ویژه مسافرین، کارکنان ضدعفونی کننده و نظافت هواپیما، خدمات بار، جامه دان، کارکنان خدمات مسافر(کوردینیتور پرواز، کارکنان رمپ،...) و کارکنان نگهداری و تعمیرات هواپیما در خط پرواز می شود.

جعفرزاده با بیان اینكه مسئولیت اجرای این شیوه نامه به عهده تمام دستگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت هوانوردی است، افزود: كنترل، انتشار و توزیع  این شیوه‌نامه برعهده سازمان هواپیمایی كشوری بوده و از طریق«سامانه قوانین و مقررات» موجود در سایت سازمان به‌صورت طبقه‌بندی شده در اختیار ذی نفعان سازمان قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری افزود: رعایت مقررات این شیوه نامه و پروتکل‌های مصوب بهداشتی توسط کلیه شرکت‌ها و ذینفعان صنعت هوانوردی در این شرایط امری ضروری و لازم است. لذا برای استمرار حداقلی پروازهای داخلی و بین المللی برای جابجایی امن و ایمن مسافر، رعایت مقررات بهداشتی الزامی است.

وی تاكید كرد: در صورت عدم رعایت و عدم اجرای صحیح مقررات این شیوه‌نامه برای بار اول، سازمان هواپیمایی كشوری به صدور تذکر کتبی به مدیرعامل اقدام و مدارک جهت تصمیم گیری های آتی مستند می شود و در صورتی که از طرف شرکت ها و ذی نفعان،همچنان به رعایت مقررات بی توجهی شود، سازمان می‌تواند محدودیت‌های مقتضی را اعمال كند.