شناسهٔ خبر: 80101 - سرویس بنادر و دریانوردی

قدردانی سفیر افغانستان در ایران از همکاری مسولان سازمان بنادر انجام گرفت

ورود اولین کشتی از محموله ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان به چابهار

کشتی چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با ورود اولین کشتی حامل گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از طریق بندر چابهار؛ سفیر کشور افغانستان در ایران از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و از همکاری سازمان بنادر قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی درباره ورود اولین کشتی از محموله ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند، افزود: کشتی نگار، حامل ۲۰۳ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت اولین محموله کمک های بشردوستانه و دهمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان است  که از  بندر کاندلای هند، وارد بندر شهید بهشتی شد.

وی ادامه داد: این محموله حدود ۵ هزار تن گندم اهدایی دولت هند به افغانستان است که پس از تخلیه که فرایند آن به سرعت در حال انجام و رو به اتمام است از طریق مرز میلک به افغانستان ترانزیت می شود.

عبدالغفور لیوال؛ سفیر کشور افغانستان در ایران که همزمان با ورود محموله گندم  از بندر شهید بهشتی و فرآیند تخلیه بازدید کرد، گفت: اولین محموله ۵ هزار تن گندم از مجموعه ۷۵ هزار تن گندمی است که قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود.

وی از دو کشور دوست هندوستان و کشور دوست و همسایه؛ جمهوری اسلامی ایران در انتقال و ترانزیت گندم در شرایط بسیار سخت، مهم و حساس کنونی که منطقه و جهان از بحران شیوع بیماری کرونا در رنج است تشکر و ابراز امیدواری کرد که تا با همکاری ایران، این گندم هر چه سریعتر به افغانستان برسد.

سفیر افغانستان در ایران همچنین  از مسئولین جمهوری اسلامی ایران خصوصا سازمان بنادر و دریانوردی و مسولان بندر چابهار که با سرعت فرآیند تخلیه و بارگیری را انجام می دهند، تشکر کرد.