شناسهٔ خبر: 80136 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان خبر داد

کاهش ۱۱.۵ درصدی تصادفات منجر به فوت استان اصفهان/ تصادفات در محورهای روستایی صفر شد

IMG_5365.JPG مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان از کاهش ۱۱.۵ درصدی تصادفات منجر به فوت استان اصفهان در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی خضری اظهار کرد: تعداد تصادفات منجر به فوت در سال ۹۷ بالغ بر ۳۷۳ فقره تصادف بود که در سال گذشته به ۳۳۰ تصادف کاهش یافت.

وی با بیان اینکه میزان کشته شدگان سرصحنه ۸درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: در سال ۹۷، تعداد کشته شدگان سرصحنه ۴۴۰ نفر بودند که در سال گذشته به ۴۰۵ نفر کاهش پیدا کرده است.

خضری گفت: استان اصفهان پس از استان های قم،اردبیل،مازندران، البرز و قزوین بیشترین کاهش در تعداد تصادفات منجر به فوت استان را داشته است.

وی با مقایسه حجم تردد و گستردگی این استانها با استان اصفهان تصریح کرد: ۶ درصد از حجم تردد کل کشور در محورهای مواصلاتی استان اصفهان انجام می شود و اگر مطالعه دقیق تری در این زمینه صورت گیرد، میزان اثرگذاری اقدامات استان اصفهان برای کاهش تصادفات مشخص‌تر خواهد شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال گذشته علاوه بر اقدام جهادی برای رفع نقاط و محورهای حادثه خیز استان اصفهان، تلاش های بسیاری برای ارتقا فرهنگ رانندگی و همچنین ارتقا آگاهی گروه های در معرض خطر تصادفات انجام شد.

وی برگزاری دوره های آموزشی برای روستاها و مدارس حاشیه راه ها، اهدا رایگان کلاه ایمنی به موتورسواران  و... را موفق ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه تصادفات در محورهای روستایی و همچنین تصادفات دانش آموزان در مدارس حاشیه راه های استان به صفر رسیده است.

خضری تاکید کرد: به صفر رسیدن تصادفات در این محورها حاصل یک دهه تلاش مستمر  این اداره کل و پلیس راه برای آگاه سازی و فرهنگ سازی بوده است و قطعا ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان جذب سرمایه گذاران برای ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان و ارتقا کیفی خدمات در این مجتمع ها را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای دانست.

وی ابراز امیدواری کرد در سال جاری با تداوم اقدامات انجام شده، شاهد کاهش هرچه بیشتر تصادفات رانندگی در جاده‌های استان اصفهان باشیم.