شناسهٔ خبر: 80192 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

مشکل مسکن با همکاری‌های فرابخشی دستگاه‌های اجرایی حل می‌شود/ برنامه‌ریزی برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی اقدام ملی در خراسان‌رضوی توسط سازمان ملی

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل کارگروه تامین زمین در ادارات کل راه و شهرسازی خبر داد و این کارگروه را از مصادیق همکاری های فرابخشی دولت معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حل بسیاری از مشکلات مردم نیازمند همکاری و مساعدت ارگان‌های مختلف نظام است، گفت: در همین راستا در هر استان معاونین املاک و حقوقی، بازآفرینی شهری و شهرسازی زیر نظر مدیرکل استان موظف شده‌اند با همکاری فرمانداری و استانداری‌ها اراضی مستعد ساخت واحدهای مسکونی برای طرح اقدام ملی را شناسایی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: استان خراسان‌رضوی اولین استانی بود که نشست کارگروه تامین زمین را با حضور مدیران استانی تمامی بخش‌های ذیربط از جمله فرمانداران شهرستان‌های سبزوار و نیشابور برگزار کرد تا بتوانند با این همکاری فرابخشی همه زمین‌های مستعد داخل محدوده در این شهرستان‌ها را برای ساخت واحدهای مسکونی اختصاص دهند.

وی ادامه داد: با تعامل مناسبی که میان مدیران استانی بخش‌های گوناگون برقرار می‌شود، می‌توان زمین‌های در اختیار کلیه دستگاه‌های دولتی را شناسایی و در صورت وجود مسائلی برای ساخت واحدهای مسکونی این مسائل را هر چه سریعتر برطرف کرد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، نبیان با اشاره به اینکه سهم سازمان ملی زمین و مسکن در طرح اقدام ملی استان خراسان رضوی حدود ۲۰ هزار واحد است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های ما سهم سبزوار ۱۹۹۷ واحد، نیشابور ۱۹۸۳ واحد و مشهد در حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی خواهد بود.