شناسهٔ خبر: 80203 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

بازگشایی راه های غیر شریانی آسیب دیده در سیل اخیر در جنوب استان كرمان

رودباری تداوم بارش و شدت آن در جنوب استان كرمان، باعث وقوع سیل و بروز خساراتی به راه ها و ابنیه فنی راه ها شد كه با تلاش راهداران، بازگشایی راه های مسدود از همان دقایق اولیه نشست آب در محورها، آغاز شده و همچنان ادامه دارد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رودباری مدیركل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات این سازمان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در اثر وقوع سیل در جنوب استان كرمان، ۵۲ محور غیر شریانی به طول ۸۷۳ كیلومتر دچار آسیب شد و ۱۰۲ ابنیه فنی نیزدر این محورها خسارت دید .

رودباری همچنین گفت : با تلاش راهداران از ۵۲ محور یادشده ، ۱۰ محور روستایی بازگشایی شد و این در حالی است كه رفع موانع و بازگشایی سایر محورها نیز همچنان در دستور كار قرار دارد. راهداران به صورت شبانه روزی مشغول انجام عملیات راهداری و برقراری راه های ارتباطی به ویژه راه های  روستایی مسدود هستند .

 مدیر كل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات همچنین خاطر نشان كرد : با استفاده از ۴۹ دستگاه ماشین آلات راهداری ۸۳ نفر از نیروهای راهداری درخصوص اقدامات اجرایی راهداری در جهت بازگشایی محورهای غیر شریانی مسدود در سیل جنوب استان كرمان مشغول فعالیت بوده اند و در این راستا ۱۲۷۰ متر مكعب ریزش برداری انجام شده است .