شناسهٔ خبر: 80211 - سرویس جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای:

بزرگراه بازرگان-ماکو با مشارکت منطقه آزاد در حال ساخت است/ فعال بودن نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد ریال پروژه راهداری در آذربایجان غربی

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای در سفر یک روزه به استان آذربایجان غربی از پایانه مرزی بازرگان و پروژه‌های راهداری منطقه آزاد ماکو‌ بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا، در این بازدید گفت: محورهای منتهی به پایانه مرزی بازرگان به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور با ترکیه از اهمیت بسزایی برخوردار است و هم اکنون نیز در این راستا پروژه بزرگراه بازرگان - ماکو در محدوده منطقه آزاد ماکو بطول ۵۶ کیلومتر به صورت مشارکتی مابین سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و منطقه آزاد اقتصادی ماکو در دست اقدام است .

وی افزود: در اجرای پروژه بزرگراه بازرگان - ماکو منطقه آزاد ماکو تمامی امور مربوط به زیرسازی محور را عهده دار شده و‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تامین قیر لازم برای روکش آسفالت، تامین تابلو و نصب علائم مربوطه، حفاظ های ایمنی و خط کشی اقدام می‌کند که دستورات لازم جهت تامین تمامیه ملزومات سرعت بخشی و اجرای کیفی پروژه و تعامل مناسب با منطقه آزاد ماکو صادر شده است. تاکنون برای خط کشی، تابلوگذاری، روکش آسفالت و ایمن سازی آن بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال ازطرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی هزینه و مشارکت شده است.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به ایمن سازی گیت ورودی منطقه آزاد - ماکو - بازرگان اظهار داشت: اجرای نیوجرسی مفصلی این محور با اعتبارملی ۲۵۰ میلیارد ریال از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در حال آغاز عملیات اجرایی بوده و اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال نیز جهت تابلوگذاری محور یاد شده از طرف سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای تخصیص یافته است که در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد.

وی ادامه داد: در شمال استان آذربایجان غربی پروژه روکش آسفالت در محور مرگنلر - پلدشت بطول ۲۳ کیلومتر توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال پس از طی تشریفات مناقصه در اسفند ماه و تعیین پیمانکار در مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.

معاون وزیر راه و‌ شهرسازی در خصوص طرح های در مرحله برگزاری مناقصه جهت ارتقا ایمنی و تسهیل ترددهای جادهای ‌عنوان کرد: مجوز لازم برای برگزاری مناقصه به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از طرف سازمان راهداری کشور جهت روکش آسفالت سه راهی کشمش تپه - بازرگان صادر و برآورد مربوطه صورت گرفته که در حال طی مراحل تشریفات مناقصه است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در بازدید از پروژه های راهداری شمال استان برای تامین قیر مورد نیاز جهت اجرای طرح های روکش آسفالت محورهای ارتباطی این حوزه دستورات لازم را صادر کرد.