شناسهٔ خبر: 80219 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد

نیاز به ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث باند دوم رامشیر به بندرماهشهر

راه و شهرسازی خوزستان11.JPG مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: احداث باند دوم جاده رامشیر به بندرماهشهر به طول ۳۳ کیلومتر نیازمند اعتبار اولیه ۱۹۰میلیارد تومان است و در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، رضا رضایی اظهار داشت: احداث باند دوم رامشیر به سمت بندرماهشهر توسط اداره کل راه وشهرسازی استان خوزستان و معاونت مهندسی ساخت وتوسعه راه ها و امور مهندسان ومشاوران به طور دقیق مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی افزود: برای احداث باند دوم به طول ٣٣ کیلومتر و همچنین احداث پل منفرد صد متری واقع در ۵ کیلومتری رامشیر بدون تحصیل اراضی نیازمند اعتباری افزون بر ۱۹۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار اولیه، با توجه به مطالعات صورت گرفته کامل این محور  عملیات اجرایی دوبانده کردن جاده رامشیر به سمت بندرماهشهر آغاز خواهد شد.

حجم بالای تردد کامیون‌های حامل بار به مقصد بندر استراتژیک امام خمینی(ره) و منطقه ویژه اقتصادی در این جاده باعث شده این محور به یکی از محور های پر تردد استان تبدیل شود.

شهرستان رامشیر، بیش از ۴۰۰ حلقه چاه نفت وجود دارد و این منطقه یکی از مناطق تولید عظیم نفت و گاز در جنوب غرب کشور است.