شناسهٔ خبر: 80230 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

نظام مهندسی از مهم ترین نهادهای غیردولتی در نظارت بر ساخت و سازها در کشور است/ لزوم تعامل همه شهرداری ها و دفاتر نظام مهندسی استان با سازمان نظام مهندسی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: لازم است همه شهرداری و دفاتر نظام مهندسی استان تهران در روند نظارت و ساخت و سازها همراه نظام مهندسی ساختمان بوده و یک تعامل همه جانبه را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه در نخستین جلسه هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران در سال جدید که با حضور تمامی اعضا تشکیل شد، اظهار داشت: بدون شک لازم است ۴۳ شهرداری استان تهران علاوه بر ۲۸ نمایندگی دفاتر نظام مهندسی استان در روند نظارت بر ساخت و سازها همراه سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده و همه جانبه در تعامل باشند .

وی افزود: در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با تمام قدرت از اقدامات مثبت و شایسته نظام مهندسی دفاع کرده و سطح تعاملات را در کشور افزایش خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر فعال و موثرتر شدن نظام مهندسی در تمام ۷ رشته مرتبط گفت: همه باید اصل را برتعامل گذاشته تا از بهترین مهندسان در ساخت و سازها بهره برده و از بهترین دفاتر فنی و مشاوره استفاده شود. این اطمینان را می دهیم که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نیز وظیفه نظارتی خود را به نحواحسن انجام خواهد داد.

محبت خواه در این جلسه همچنین بر اصلاحات درونی در سازمان نظام مهندسی، ارتقا جایگاه مهندسی در صنعت ساختمان،  دقت در انتصاب روسای دفاتر نظام مهندسی استان تهران به صورت انتخابی و نه انتصابی و تسریع در بررسی تخلفات احتمالی صورت گرفته بر اساس گزارشات ارایه شده به هیات مدیره تاکید کرد.