شناسهٔ خبر: 80246 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد

انجام تمهیدات لازم برای اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشوردر سنندج

بازآفرینی شهری کردستان      مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به پروژه ۲۸ هکتاری انبار غله مشهور به پروژه هفت باغ به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج از اراده مدیران و انجام تمهیدات لازم برای اجرای آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی کردستان، محمدصدیق ثابتی اظهارکرد: پروژه انبار غله در مساحتی حدود ۲۸ هکتار که با اراضی پیرامونی به ۳۲ هکتار خواهد رسید، اجرا خواهد شد. ثابتی افزود:اراضی و املاک واقع در محدوده ۲۸ هکتار که عمدتاٌ در اختیار دستگاه های دولتی بوده شامل کاربری هایی است که امکان جابه جایی آن ها به خارج از شهر و تبدیل باقی مانده آن ها به کاربری های فرهنگی، تفریحی و فضای سبز وجود داردو این نگرش سبب ایجاد بزرگترین فضای تفریحی، فرهنگی شهری شده و میتواند جبران کننده فقرشهری در حوزه کاربرهای عمومی باشد.

مدیرکل راه وشهرسازی گفت: فاز یک مطالعاتی طرح به طور کامل به اتمام رسیده، اکنون در حال تهیه طرح جامعی هستیم تا پس از آماده سازی در کمیسیون های مربوطه ارائه شده و پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به اجرایی کردن این پروژه مهم اقدام شود.

ثابتی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ای که برای این طرح تهیه شده، قرار است این مساحت ۳۲ هکتاری به هفت باغ شامل معماری، باغ آیین، باغ هنر، باغ مجسمه، باغ سینما، باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه انبار غله یا هفت باغ، بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور است که همه دستگاه های اجرایی استان رادر یک برنامه جامع هماهنگ در برخواهد گرفت و به باز تولید فضای فرهنگی کشور کمک می کند.