شناسهٔ خبر: 80271 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد

ارایه بسته تشویقی جهش تولید مسکن به معاون اول رییس‌جمهور/ ۲۰۰ هزار واحدمسکونی نیمه کاره با تکمیل به طرح اقدام ملی مسکن متصل می‌شود/پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی برای اجاره‌بها در دست بررسی است

محمود محمودزاده مصاحبه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که ۲۰۰ هزار واحدمسکونی نیمه‌کاره با تکمیل به طرح اقدام ملی مسکن متصل می‌شوند از تهیه بسته تشویقی جهش تولید مسکن و ارایه آن به معاون اول رییس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حاشیه دیدار معاون اول رییس‌جمهور با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: در راستای شعار سال تحت‌عنوان جهش تولید، بخش جدیدی به اقدام ملی اضافه شد که شامل استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس بررسی‌هایی که به شکل آسیب‌شناسانه از اقدامات مسکن انجام شد، در این پروژه تلاش شد تا نگرانی‌های بخش خصوصی در تولید مسکن که شامل نگرانی از نداشتن مشتری برای محصول و همچنین تامین منابع مالی و از سوی دیگر نگرانی متقاضیان مسکن در خرید و یا مشارکت در ساخت واحد مسکونی است، برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راهکار ارایه شده برای حل نگرانی دولت و مردم به این شیوه عمل می‌شود که دولت روابط بین دو بخش خصوصی که سازندگان و متقاضیان هستند را مدیریت کرده و نظارت می‌کند تا منافع هر دو گروه یعنی سازندگان و متقاضیان تامین بشود و به این ترتیب تولید مسکن در کشور رونق می گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: در شرایط فعلی بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه کاره در سطح کشور داریم که در طرح جدید فراخوان داده‌ایم و کسانیکه به لحاظ نداشتن مشتری یا تامین منابع مالی و یا مسائل دیگری که وزارت راه وشهرسازی امکان حل کردن آن را داشته باشد مراجعه می کنند و این واحدها به طرح اقدام ملی مسکن متصل می‌شود. در این طرح با حمایت وزارت راه و شهرسازی، امکان وارد کردن این واحدها به چرخه تولید مسکن و عرضه به بازار با تکمیل آنها، فراهم است.

وی همچنین از آماده کردن بسته تشویقی جهش تولید و ارایه آن به معاون اول رییس‌جمهور خبر داد و گفت: بسته تشویقی جهش تولید آماده شده و عنقریب به دولت ارایه می‌شود تا در خصوص آن تصمیم‌گیری شود. همچنین، امروز در جلسه مشترک وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رییس‌جمهوری، بسته تشویقی جهش تولید مسکن تشریح شد و قرار است این بسته به معاون اول رییس‌جمهوری ارایه شود تا مواردی که نیاز به مصوبه هیات دولت و یا شورای‌عالی مسکن دارد، هرچه سریعتر اخذ شود و بسته تشویقی امکان اجرایی شدن یابد.

محمودزاده در خصوص اجاره بها و برنامه دولت برای آن، نیز اعلام کرد: ما پیشنهاد خود را برای افرادی که درگیر اجاره هستند دو هفته گذشته به ستاد ملی کرونا اعلام کردیم. جلسات متعددی برای آن برگزار شده است و از شقوق مختلفی این طرح در دست بررسی قرار گرفته است. امروز در این جلسه به لحاظ اهمیتی که دارد موردتاکید قرار گرفت. امید است تا با پیگیری بیشتری که انجام می‌شود و با حمایت معاون اول رییس جمهور بتوانیم هرچه سریعتر نتیجه را اعلام کنیم تا هموطنان مستاجر در خرداد یا تابستان که موعد تحویل اجاره شان است خیال راحتی داشته باشند و بتوانند موضوع اجاره را دنبال کنند.