شناسهٔ خبر: 80345 - سرویس هوایی

با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛

ترمینال فرودگاه لامرد افتتاح شد

پرویز میری ترمینال فرودگاه لامرد صبح امروز با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و به بهره برداری رسید.

پرویز میری رییس فرودگاه لامرد در گفت و با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این که اين ترمينال ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد، گفت: این پروژه با احتساب موتورخانه و جاده دسترسي در مجموع ۴۰ ميليارد تومان هزينه در برداشته که از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران تامين شده است.

میری با بیان این که احداث ترمینال از سال ۹۳ شروع شد و پس از ترمینال فرودگاه شیراز بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاهی در استان فارس است، گفت: با ساخت این ترمینال، تعداد مسافران که هم اکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار مسافر در سال است، ۵ تا ۶ برابر شده و به ۹۰۰ هزار مسافر افزایش خواهد یافت.

میری ادامه داد: بهره برداری از این ترمینال و ظرفیت مناسب آن، می تواند علاوه بر مردم شهرستان لامرد و جنوب استان فارس، زمینه سفر هموطنان در شرق استان بوشهر و غرب استان هرمزگان را نیز فراهم کند.

وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه گشایش در وضعیت فرودگاه، امکان مرمت و بهسازی سایر ظرفیت های موجود و همچنین سطح کیفی وکمی ارائه خدمات افزایش چشمگیر خواهد داشت.

مدیر فرودگاه لامرد افزود: شهرستان لامرد در جنوب استان فارس واقع شده و با داشتن کارخانه های متعدد و صنايع بزرگ دارای اهميت اقتصادی بالايی است. بهره برداری از ترمينال بزرگ داخلی و خارجی فرودگاه  حمل و نقل هوايی لامرد را نيز تحت تاثير قرار مي دهد و در توسعه اقتصادی هرچه بيشتر اين منطقه موثر خواهد بود.

گفتنی است، اکنون از فرودگاه لامرد در مجموع هفته ای ۱۴ پرواز داخلي در مسيرهای تهران، شيراز، بندرعباس و سيری و دو پرواز خارجی در مسير دوحه انجام می شود.

همچنین در این مراسم بیمارستان ۱۲۴ تخت خوابی شهرستان لامرد نیز به بهره برداری رسید.