شناسهٔ خبر: 80350 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور خبر داد

افزایش ۶ برابری پذیرش مسافر در فرودگاه لامرد

سیاوش امیرمکری سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در مراسم افتتاح ترمینال فرودگاه لامرد که با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، از افزایش ۶ برابری پذیرش مسافر در فرودگاه لامرد با افتتاح ترمینال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  سیاوش امیر مکری در مراسم افتتاح ترمینال فرودگاه لامرد گفت: ایده ساخت فرودگاه لامرد در جنوب استان فارس به سال ۱۳۵۶ بر می گردد که مکان یابی آن انجام شد و بعد از انقلاب عملیات ساخت فرودگاه با همت مسوولان و خیرین منطقه آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال‌های بعد از انقلاب ساخت سطوح پروازی، ترمینال‌های مسافری، ساختمان‌های جنبی و عملیاتی و تاسیسات مربوطه و نیز نصب تجهیزات هوانوردی در این فرودگاه انجام گرفت.

امیر مکری با اشاره به این که در سال ۱۳۸۳ به دلیل افزایش تقاضای پرواز در این منطقه، تصمیم به ساخت ترمینال جدیدی گرفته می شود، تصریح کرد: اما به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشت برای مدتی این پروژه متوقف و در ابتدای دولت یازدهم بار دیگر در دستور کار قرار گرفت.

امیر مکری با اشاره به این که ترمینال جدید ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع  مساحت دارد، عنوان کرد: این ترمینال ظرفیت اعزام و  پذیرش ۹۰۰ هزار مسافر در پروازهای داخلی و خارجی را دارد.

وی با بیان این که ۴۰ میلیارد تومان هزینه ساخت این پروژه شده که تماما از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور تامین شده است، ادامه داد: با ایجاد این ترمینال ظرفیت فرودگاه ۶ برابر افزایش پیدا کرده است و اکنون به در آن واحد می توانیم تا ۲ هزار مسافر را اعزام و پذیریش کنیم.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور افزود: تلاش داریم تا با اجرای دیگر پروژه‌هایی که برای این فرودگاه پیش بینی کرده ایم، از جمله تکمیل دیوار کشی اطراف فرودگاه، محوطه سازی و بهسازی بخشی از عوامل پروازی، فرودگاهی در شان مردم لامرد و استان فارش به آن ها تحویل دهیم.