شناسهٔ خبر: 80372 - سرویس مسکن و شهرسازی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد

رونق مسکن با ارایه تجهیزات و مصالح با کیفیت و ارزان به سازندگان

شهر تهران نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشریح اولویت‌های ایجاد تعادل عرضه و تقاضای مسکن گفت: جهش تولید باید در ابعاد مختلف از جمله حوزه ساخت و ساز مسکن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد انارکی‌محمدی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه ساخت و ساز مسکن در کشور، گفت: با توجه به جمعیت جوان کشور، به طور طبیعی نیاز به مسکن به صورت روز افزون در حال افزایش است و نباید این مهم را فراموش کرد، بر اساس آمارها سالانه کشور به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد که در شرایط کنونی تنها نیمی از آن سالانه تولید می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید، گفت: توجه به تولید باید در ابعاد مختلف صورت گیرد و علاوه بر صنعت و کشاورزی،بخش های دیگر از جمله حوزه ساخت و ساز مسکن نیز مورد توجه قرار گیرد.

سهم ۳۰ درصدی ساخت و ساز در اقتصاد

انارکی محمدی با بیان اینکه بازار ساخت و ساز مسکن سهم حدود ۳۰ درصدی در اقتصاد کشور دارد، افزود: در بخش مسکن نیز باید شرایط کشور را به نحوی آماده کرد که در سال ۹۹ با جهش تولید مسکن رو به رو شویم، چرا که با انجام این مهم، علاوه بر فعال کردن بخش‌های مختلف اقتصادی، به لحاظ اجتماعی نیز نیازهای جامعه رفع خواهد شد.

وی به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: یکی از آثار مثبت توسعه ساخت و ساز مسکن، افزایش اشتغال زایی در کشور است که به طور طبیعی در بهبود شرایط اجتماعی و تسهیل ازدواج نقش موثری خواهد داشت. در این راستا باید مشکلات بخش های تولید مسکن از جمله روند تأمین مصالح ساختمانی رسیدگی شود تا تجهیزات و مصالح با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیارسازندگان قرار گیرد.

جهش تولید در بخش مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عدم تناسب قیمت مسکن و اجاره بها با درآمد اکثر خانوارهای ایرانی، افزود: این شرایط بیانگرضرورت جهش تولید در بخش مسکن است و در این راستا شبکه بانکی باید برای حمایت از بخش ساخت و ساز متمرکز شوند تا تولید در این بخش تقویت شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تمرکز منابع بانک ها در حوزه تولید مسکن می تواند عرضه و تقاضا به عنوان یک پارامتر مهم در مدیریت بازار مسکن را مدیریت کند.