شناسهٔ خبر: 80392 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد

آغاز عملیات اجرایی احداث کمربندی شهید سردار سلیمانی

مدیر کل قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: مقدمات اجرای کمربندی جدید استان قم با نام سردار سپهبد شهید سلیمانی در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار داشت: این کمربندی به طول ۱۱۴ کیلومتر است که فاز نخست آن از کیلومتر ۱۱.۸ آزاد راه قم- تهران به طول ۴۰ کیلومتر آغاز می‌شود.

وی افزود: این کمربندی بعد از گذر از محور قم-سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به این که قرارداد این پروژه به امضا رسیده و پروژه در مرحله اجرا قرار گرفته است تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی امکان برگزاری مراسم کلنگ زنی به صورت رسمی وجود ندارد.

صبوری بیان کرد: بر اساس تصمیمات کمربندی با مشارکت ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار و ۳۰ درصدی دولت انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: این کمربندی با مشارکت راه و شهرسازی و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود، همچنین با نگاه فنی، این طرح کارشناسی شده است و بررسی لازم برای احصای مشکلات عملیاتی شدن طرح در حال انجام است.

صبوری افزود: یکی از اقدامات، پیش‌بینی لازم برای معماری این طرح در آزادراه است تا با اصلاحات انجام‌گرفته و ساماندهی ساخت‌وسازها، منظر خوبی را در حاشیه جاده به وجود بیاوریم و به جاده نیز تعرض نشود.

وی افزود: ایجاد این کمربندی نقش مهمی در کاهش ترافیک در آزادراه دارد و در حوزه اشتغال و کشاورزی و صنعت نیز می‌تواند مؤثر باشد، امیدواریم این طرح طی زمان مقرر شده به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: سرمایه‌گذار در بهمن ‌ماه به تجهیز کارگاه پرداخت، باید بدانیم این طرح فقط برای راه و شهرسازی نیست و همه در توسعه زیرساخت‌های اجرای طرح سهیم هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: مقدمات اجرای کمربندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قم در اردیبهشت سال جاری فراهم شده است، استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استقرار واحدهای خدماتی و تولیدی در محدوده این کمربندی یکی از قابلیت‌های مهم طرح است و در سال جهش تولید امید است زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در این محدوده فراهم شود.