شناسهٔ خبر: 80411 - سرویس بنادر و دریانوردی

ساخت اسکله بندر سیریک؛ جلوتر از برنامه زمان بندی است /۱۴ پروژه مطالعاتی در دستور کار بندر شهید باهنر

بندر شهید باهنر مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: پروژه های عمرانی در بندر شهید باهنر ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمد حسینی با بیان اینکه بندر شهید باهنر با رشد ۲۰۰ درصدی پروژه های عمرانی و رشد ۹۶ درصدی  در حوزه جذب و عملکرد توانست رتبه نخست را در بین بنادر تجاری کشور به خود اختصاص دهد، افزود: در سال ۹۸ اعتباری که به بخش عمرانی تخصیص یافته از رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: عمده  پروژه های که در حال انجام است، مربوط  به بندر جاسک برای لایروبی حوضچه این بندر، استحصال اراضی، محصور سازی اراضی پشتیبانی، تعمیرات اساسی ۷ پست اسکله، احداث ساختمان مرجع دریایی، اجرای سیستم کشف و اعلام حریق و ساخت ۱۰۴ متر اسکله بندر سیریک است.

وی گفت: خوشبختانه پروژه های توسعه ای این بندر به لحاظ اجرا، جلوتر از برنامه زمانبندی است.

حسینی به پروژه های مطالعاتی بنادر شرق استان نیز اشاره کرد و افزود:  ۱۴پروژه مطالعاتی در حوزه های مختلف نظیر نوسازی آسفالت، سیستم اعلام حریق و تعمیرات اساسی در بنادر مرکز و شرق، همچنین نوسازی ساختمان های گمرگ و امور بندری، مطالعات سردرب و طرح هدایت سرریز آب  بندر باهنر از جمله مهمترین این پروژه ها است که در دستورکار قرار دارد.