شناسهٔ خبر: 80414 - سرویس استان‌ها

اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد

واگذاری ۱۸۱ هزار مترمربع زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در همدان

اقدام ملی ومسکن مهر اصفهان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: تا کنون ۱۸۱ هزار و ۹۲۸ متر مربع زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار شده است که عملیات احداث آن پس از قطعی شدن تعداد و اسامی متقاضیان آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " مجید صالحی امیر" با اشاره به اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان در دو مرحله انجام شده است، عنوان کرد: در مرحله اول تعداد ۲ هزار و ۸۶۰ نفر و در مرحله دوم ۱۴ هزار و ۳۹۵ نفر ثبت نام کردند.

وی یادآورشد: اسامی متقاضیان مرحله دوم پس از پالایش اسامی و مطابقت با شرایط ثبت نامی که قبلاً مطرح شده ، اعلام می‌شود.

وی در خصوص برنامه های این معاونت در سالجاری گفت: شناسایی، امکان سنجی و بارگذاری جهت واگذاری ادارات و ارگان‌ها و سازمانهای سازنده بر اساس شیوه نامه های ابلاغی و شناسایی و امکان سنجی زمینهای داخل محدوده شهری با فراخوان و عقد قرارداد و مشارکت در ساخت طرح اقدام ملی مسکن انجام خواهد شد.

صالحی ادامه داد: از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری میتوان به معرفی و انعقاد قرارداد برای واحدهای نیمه کاره مسکن مهر در طرح اقدام ملی طبق دستور العمل های ارسالی در جهت ساخت ، تکمیل و دریافت تسهیلات بانکی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که این معاونت در نظر دارد شناسایی زمین های در مالکیت ادارات و ارگانها و سازمانهای دولتی و نیروهای مسلح در جهت ساخت طرح اقدام ملی است.

صالحی تصریح کرد: همچنین در سال جاری شناسایی و معرفی زمین در بافت قدیم حوزه بازآفرینی با ارسال فراخوان مشارکت در جهت ساخت و اخذ تسهیلات بانکی طرح اقدام ملی مسکن انجام می شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف پروژه های مساکن مهر گفت: پیگیری جهت حل و فصل مشکلات تنظیم قرارداد صدور دفترچه اقساط ، تکمیل پروژه های باقیمانده مساکن مهر فاقد مشکل ، اجرای معبر فاز دو سایت حاج شمسعلی و برنامه ریزی و شروع عملیات اجرایی دیوار های حائل از برنامه های این معاونت در سال جاری است.

صالحی در پایان خاطرنشان ساخت: در سال جاری شروع عملیات اجرایی پروژه آماده سازی محوطه و مسجد باروداب  و همچنین تکمیل عملیات محوطه سازی باقیمانده در سایت امید اکباتان و امام گل و رایزنی جهت واگذاری این سایت ها به شهرداری انجام می‌شود.