شناسهٔ خبر: 80417 - سرویس وزارتی

فرمانده نیروی انتظامی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت راه مطرح کرد

سیر صعودی تصادفات جاده ای با اقدامات مناسب، روند کاهشی یافت/رعایت حقوق مردم و دولت با بهره‌مندی از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه وشهرسازی با نیروی انتظامی فرمانده نیروی انتظامی در نشست امضاء تفاهم‌نامه همکاری پلیس با وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر به کارگیری توان حداکثری برای کاهش جان‌باختگان ترافیکی گفت: بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند به کنترل و نظارت بهتر ترددها و کاهش تخلفات منتج می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار "حسین اشتری " در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با مهندس "محمد اسلامی"؛ وزیر راه و شهرسازی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: امید است همه ما بتوانیم از فیض معنوی این ماه پربرکت و ماه مهمانی خداوند بهره ببریم.

وی ضمن خیرمقدم ویژه به مهندس "اسلامی" ؛ وزیر راه و شهرسازی افزود: از زمان تصدی مسئولیت مهندس "اسلامی " در کسوت وزیر راه و شهر سازی، هماهنگی و تعاملات نیروی انتظامی و این وزارتخانه در راستای تسهیل و تقویت خدمات دهی به مردم افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: ان شاء الله همکاری و همدلی نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی به ارائه خدمت رسانی روزافزون به مردم منتج شود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری تلاش برای کاهش جان باختگان حوادث و سوانح ترافیکی است و در شرفیابی جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معظم له تاکید کردند:" هر چقدر می توانید کاری کنید که تصادفات کمتر شود و خسارت به مردم و کشور وارد نشود".

سردار اشتری با اشاره به توصیه و تاکید رهبری در کاهش جان باختگان تصادفات به حداقل بیان کرد: در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه نیز ما برای کاهش تصادفات و جان باختگان ترافیکی تمرکز و برنامه ریزی ویژه ای داریم و برای تحقق این مهم نیروی انتظامی از یک سو و از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی می توانند نقش آفرینی و اثرگذاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزای پلیس، وی با اشاره به افزایش تردد وسائط نقلیه نسبت به سال قبل اشاره کرد: ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و بیش از ۹۰ درصد ترددها از طریق جاده ها، معابر جاده ای و شهری صورت می پذیرد، بنابراین تلاش برای ارتقاء ایمنی جاده ها با توسل بر نظارت و کنترل سیستم های هوشمند یک اولویت جدی و غیرقابل انکار است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه همه توانمان را برای کاهش جان باختگان ترافیکی به کار گرفته ایم، ادامه داد: خوشبختانه بر مبنای سیاست گذاری های صورت گرفته به ویژه در حوزه آموزش برای ارتقاء فرهنگ ترافیک مردم و از طرفی با تلاش نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، در سال گذشته شاهد کاهش جان باختگان تصادفات بودیم و ان شا ءالله با تقویت تعاملات پلیس با وزارت راه و شهرسازی و رفع کاستی ها بتوانیم این روند را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دهیم.

سردار اشتری با اشاره به مزیت امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک میان نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن مفاد این دو تفاهم نامه شاهد کنترل بهتر ترددها خواهیم بود چرا که معتقدم سیستم هوشمند، عامل موثری در بازدارندگی و پیشگیری از وقوع تخلفات است.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: ان شاء الله به برکت این ماه پرخیر و برکت شاهد اثربخشی این تفاهم نامه در زندگی و ترددهای مردم خواهیم بود؛ به هرحال معتقدیم که هر کجا نظارت و اشراف بالاتری داشتیم و این نظارت ها هوشمندانه تر صورت می گرفت از وقوع تخلفات بیشتری نیز جلوگیری می شد و به زودی شاهد خواهیم بود که با این فصل از تفاهم نامه همکاری به اثربخشی های مطلوب تری می رسیم.

وی یکی دیگر از دستاوردهای امضاء این تفاهم نامه همکاری مشترک را تبادل اطلاعات برای ارائه خدمات رسانی بیشتر به مردم معرفی کرد و گفت: استفاده از سامانه های هوشمند در بزرگراه ها برای اخذ عوارض الکترونیکی مزیت های بی شماری دارد که یکی از آنها تسهیل و تسریع در خدمات دهی به مردم، جلوگیری از توقف ها و کاهش تصادفات و رعایت حقوق دولت و مردم است.