شناسهٔ خبر: 80418 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

سامانه یکپارچه امورزیربنایی و شهرسازی (سیاوش) استان اصفهان به تصویب رسید

جلسه سامانه زیر بناییمعماری شهرسازی اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ارائه خدمات شهرسازی و معماری با استفاده از سامانه الکترونیک خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، کارگروه توسعه دولت الکترونیک بمنظور تصویب سامانه یکپارچه امور زیربنایی و شهرسازی، روز شنبه ۱۳۹۹/۰۲/۰۶در محل استانداری اصفهان برگزار شد. در این جلسه که با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی تشکیل شد، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، طرح سامانه یکپارچه امور زیربنایی و شهرسازی را ارائه کرد که پس از بحث و تبادل نظر مورد تصویب قرار گرفت. 

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه امروزه اجتماعات، به جوامع علمی و شهروندان نیز به کاربران شبکه ی اطلاعاتی تبدیل شده اند، گفت: اکنون مردم بیشتر به حقوقشان آگاه هستند و سعی می کنند که توانایی های خود را در اخذ تصمیمات آگاهانه و در جنبه های تاثیر گذار بر زندگی شان توسعه دهند. از این رو اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر استقرار دولت الکترونیک، این موضوع را مورد توجه قرار داده و حرکت هایی را در جهت نیل به این هدف شروع کرده است. 

ایشان در خصوص اینکه دولت الکترونیک گامهای موفقی را به سوی اهدف طولانی مدت برداشته است، عنوان کرد: دولت الکترونیک از حد یک ایده جدید فراتر رفته و امروزه افراد جامعه انتظار دارند که کلیه خدمات و سرویس های دولتی با حداقل زمان در اختیار آنان قرار گیرد.  

وی همچنین گفت: مسئله بسیار حائز اهمیت در ارائه خدمات الکترونیکی این است که دولت توانایی لازم را داشته باشد که بهترین خدمات را در کمترین زمان و با بیشترین راندمان در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه، طی چند ماه گذشته این اداره کل با همت و تلاش همکاران حوزه های "معاونت شهرسازی و معماری" و "فن آوری اطلاعات و ارتباطات"، نسبت به تهیه سامانه یکپارچه امور زیربنایی و شهرسازی (سیاوش) اقدام نموده است، اذعان داشت: این سامانه پس از انجام کار مطالعاتی و فنی، نسخه اولیه (دمو) آن در حوزه معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی کشور آماده شد و خوشبختانه مورد استقبال مسئولین استانی قرار گرفت.   

وی همچنین تاکیید کرد: نظرات، پیشنهادات و انتقادات دیگر سازمان های استانی طی نشست های متعدد جمع آوری شد و در طراحی این سامانه مورد استفاده قرار گرفته است.