شناسهٔ خبر: 80432 - سرویس استان‌ها

توزیع ۲۱۰۰ عدد کلاه ایمنی در بین موتورسواران گلستان سال گذشته

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی موتورسواران و کاهش تلفات جاده ای این اقشار گفت: در سال ۹۸ با برگزاری ۳۷ گردهمایی ارتقای ایمنی موتورسواران، ۲۱۰۰ عدد کلاه ایمنی در بین آنها توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت زراه و شهرسازی، "سلمان گل" روز یکشنبه به مناسبت ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: از جمله فعالیت هایی که برای افزایش ایمنی ترافیک در سال گذشته انجام شد می توان به انجام ۴۲ هزار و ۲۶۸ معاینه فنی در ۲ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین، ایمن سازی فیزیکی ۱۸مدرسه حاشیه راهها، آشکارسازی ۱۰ مقطع و ایمن سازی محل عبور عابرین پیاده، برگزاری دوره آموزشی ارتقاء فرهنگ ایمنی تردد عابرین پیاده و دانش آموزان برای ۴۲ مدرسه حاشیه راهها اشاره کرد.

وی ادامه داد: کنترل و نظارت روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر،کنترل روزانه تردد ناوگان مسافری اتوبوس از طریق سامانه سپهتن، آشکارسازی ۵۰۰ کامیون باربری با نصب مارکر و شبرنگ و توزیع اقلام و تجهیزات ایمنی بین دانش آموزان با مضامین ایمنی عبور و مرور بخشی دیگر از این اقدامات هستند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: هرسال از ۷ اردیبهشت به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل و روز بدون حادثه رانندگی یاد می شود و امسال شعار "رفتارهای رانندگی ایمن امروز ما، ضامن حفظ جان فرزندان ما" برای این هفته انتخاب شده است.

سلمان گل، ایمنی در حمل و نقل را، موضوعی فرابخشی دانست و گفت: ایمنی از عوامل مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل است و برای نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه نیازمند عزم ملی هستیم تا از یك طرف اطمینان شبكه حمل و نقلی كشور بالا رود و از طرفی نیز، باعث توسعه اقتصادی شود.