شناسهٔ خبر: 80511 - سرویس استان‌ها

با حضور نماینده مردم تفت و میبد

مسائل و مشکلات شهرستان میبد در حوزه راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت

مهندس یادگاری.JPG نشست نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی،فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر میبد و جمعی از مسئولین محلی به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان یزد: در این جلسه به موضوعات طرح جامع میبد،پروژه های بازآفرینی شهری،راهسازی و تامین زمین پرداخته شد.  

در ابتدا فرماندار میبد با اشاره به رفع اشکال برخی موارد موجود در طرح جامع میبد، خواستاراصلاح در طرح جامع، بازنگری و تسریع در انتخاب مشاور و تهیه طرح پرداخت.

وی در خصوص توزیع قیر مورد نیاز پروژه ها و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های بازآفرینی شهری و نیز راه ندوشن_ورزنه ،و همچنین افزایش و تخصیص اعتبارات مورد نیاز شهرستان را از جمله موارد مهم دانست و افزود: تسریع در واگذاری زمین مصلی حضرت آیت الله اعرافی،  یکی دیگر از موارد  مورد توجه شهرستان می باشد.

فلاح خاطر نشان کرد لازم است راه و شهرسازی به گونه عمل کند که در پاسخگویی به استعلامات مراجعین رضایت مردم را جلب کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان که میزبان این نشست بود ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و خیرمقدم به حاضرین در این نشست گفت:در خصوص طرح جامع بازنگری قطعا خواسته های مقامات شهرستان باید مدنظر قرار گیرد و تلاش خواهیم کرد در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به انتخاب و انعقاد قرارداد با مشاور اقدام و موضوعاتی از جمله تعیین محدوده بافت فرسوده و تاریخی با هماهنگی دستگاه های ذیربط و مسئولین شهر میبد مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: در خصوص راه ندوشن_ورزنه با تاکید بر پیشرفت قابل توجه باید اذعان کرد این پروژه در شرایط سخت کمبود اعتبار و با پیگیری های موثر همکاران در حوزه راهسازی به این مرحله رسیده است و تلاش مضاعف را بکار خواهیم برد تا با جذب اعتبار لازم در سرعت بخشیدن به این پروژه شاهد پیشرفت بیشتر باشیم.

یادگاری در حوزه طرح های بازآفرینی شهری گفت: با وجود برخی مشکلات اعتباری تعدادی از پروژه ها در کوتاه ترین زمان تکمیل و به بهره برداری رسیده است و همچنین دو پروژه دارای مشکلات فنی بوده که نیازمند بررسی کارشناسی بیشتری است.

در پایان میر محمدی ضمن تشکر از حضور مسئولین و قدردانی از مدیرکل راه و شهرسازی استان در تشکیل و برگزاری این نشست،اظهار امیدواری کرد که با چنین جلساتی با کمک یکدیگر بتوانیم در جهت تسریع مشکلات منطقه، اقدامات موثری را انجام دهیم.