شناسهٔ خبر: 80637 - سرویس استان‌ها

باپیگیری های اعتباری در سال ۹۸ محقق شد

افزایش ورشد ۴ برابری اعتبارات محور سربیشه-درح-ماهیرود نسبت به سال ۹۷

وحید داعی مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی ضمن ابراز تاسف از حادثه تلخ تصادف در محور سربیشه-درح-ماهيرود و جان باختن تعدادی از هم استانی های عزیز دراین حادثه و تسلیت به خانواده های داغدار آن عزیزان ،آخرین وضعیت اعتباری و اجرایی پروژه محور سربیشه درح ماهیرودرا تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید داعی با اعلام اینکه کل اعتبار سال ۹۷ محور سربیشه-درح-ماهیرود ۶۵ میلیارد ریال بوده اظهارداشت: خوشبختانه با پیگیری های مستمر انجام شده  و نگاه ویژه مسئولين استان  به منطقه مرزی درح،  در سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال مصوب شد که شاهد رشد حدود ۴ برابری اعتبارات نسبت به سال ۹۷ بودیم.

وی ادامه داد: درادامه این مسیر و با پیگیری انجام شده ، اعتبار پيش بيني شده براي این محور درقانون بودجه سال ٩٩ به مبلغ ۴٠٠ میلیارد ریال افزایش یافت  که شاهد رشد حدود دو برابری اعتبارات نسبت به سال ۹۸ هستیم.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی ضمن قدردانی از اقدامات استاندار در پیگیری افزایش اعتبارات وتکمیل پروژه های راه وشهرسازی گفت: قطعاً این اقدامات نوید بخش آینده ای روشن در جهت  رفع موانع و مشکلات و تسریع در تحقق پروژه های عمرانی استان خواهد بود.

داعی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اقداماتی که تاکنون در این محور از سوی اداره کل  راه و شهرسازی استان انجام گرفته و یا بعضا در دست اجرا است، پرداخت و افزود: بعداز انتصاب اینجانب بعنوان مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در اسفندماه ۹۸ دراولین سفر وبازدیدشهرستانی درتاریخ ۱۸فروردین ۹۹ به شهرستان سربیشه رفته و ضمن بازدید میدانی از پروژه های راه وشهرسازی درشهرستان بویژه محور سربیشه ماهیرود پیگیری های لازم در جهت تسریع در عملیات اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده می توان به تکمیل و بهره برداری ۲ کیلومتراز باند دوم در قالب کمربندی شهر درح اشاره نمود.علاوه براین احداث پل ۵ دهنه طاقی بر روی مسیل ماهیرود بوده که درمراحل پایانی است و به زودی بازگشایی خواهدشد. همچنین تکمیل و بهره برداری از ٧ کیلومتر باند دوم احداثی تا اوایل خرداد ماه سال ۹۹ و تسريع در عملیات اجرایی احداث ۲۲ کیلومتراز باند دوم محور به مبلغ اولیه ۵۴٠ میلیارد ریال که دردهه فجر سال ۹۸ توسط استاندارمحترم خراسان جنوبی کلنگ زنی شد از دیگر اقداماتی است که درحال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی  اشاره ای هم به برنامه های اداره کل برای ادامه محور داشت و افزود: مطالعات و اسناد مناقصه احداث ۵۰ کیلومتر دیگر از باند دوم به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال و در قالب دوقطعه تهیه شده که انشاءالله بزودي و پس از طی تشریفات مناقصه حداقل يك قطعه به پیمانکارمربوطه واگذار و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد .

وی اظهارامیدواری کردتحقق افزایش اعتبارات دربخش راه استان نشان از عزم واراده مدیران و مسئولان بویژه  وزير راه و شهرسازي و استاندار استان در تکمیل و بهره برداری پروژه های راه استان خراسان جنوبی داردواداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز با تمام توان دراین راه گام برخواهد داشت.