شناسهٔ خبر: 80671 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی خبر داد

۳۵درصد واحدهای مسکونی احداثی سیل‌زده مرکزی تکمیل شد/اتمام ۱۹۶۰ واحدمسکونی سیل‌زده شهرستان چگنی در لرستان

بازسازی مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی با اعلام اتمام ۱۹۷۱ واحد مسکونی سیل‌زده استان مرکزی، روند بازسازی مناطق سیل‌زده شهرستان چگنی را در استان لرستان توسط نیروهای بنیاد مسکن مرکزی به عنوان ستاد معین آن شهرستان، اعلام کرد.

رضا فرح مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده را تا اردیبهشت ۹۹ در آن استان اعلام کرد.

بر اساس اعلام مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی، تعداد کل واحدهای خسارت‌دیده استان ۶۷۸۵ واحده بوده که از این تعداد ۶۲۰۶ واحد احداثی و ۵۷۹ واحد تعمیری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی با اشاره به اینکه تعداد مالکان معرفی شده به بانک‌ها با  احتساب معیشتی‌ها ۸ هزار و ۸۷۰ نفر هستند از عقد قرارداد مالکان ۶ هزار و ۸۲۹ نفر با بانک‌های عامل استان خبر داد.

به گفته فرح، تاکنون تعمیر ۳۱۱ واحد مسکونی، آواربرداری ۴۱۷۵ واحد، پی‌کنی ۴۶۱۷ واحد، اجرای فوندانسیون ۳۹۴۷ واحد، اجرای اسکلت ۳۳۱۶ واحد، اجرای سقف ۲۵۴۷ واحد، انجام شده است و در عین حال دیوارچینی و علمیات ۱۹۷۱ واحد مسکونی در استان تمام شده است.

وی از توزیع رایگان ۱۹۹۰۱ تن سیمان رایگان بین سیل‌زدگان استان خبر داد.

روند بازسازی شهرستان چگنی لرستان توسط نیروهای بنیاد مسکن استان مرکزی

مدیرکل بنیاد مسکن مرکزی همچنین ضمن اعلام این مطلب که نیروهای بنیاد مسکن استان مرکزی در شهرستان چگنی استان لرستان حضور دارند و استان مرکزی استان معین این شهرستان برای بازسازی است، روند بازسازی در شهرستان چگنی استان لرستان را نیز اعلام کرد.

به گفته فرح، تعداد کل واحدهای خسارت‌دیده شهرستان چگنی در لرستان ۳۵۶۸ واحد است که ۲۰۷۴ واحد از این تعداد کل، احداثی و ۱۴۹۴ واحد تعمیری هستند. همچنین، از بین این تعداد واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ۲۵۸ واحد شهری و ۳۲۱۴ واحد روستایی ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: با احتساب معیشتی ها، تاکنون ۵۶۱۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که بانک‌های عامل با مالکان ۵۳۸۰ واحد عقد قرارداد کرده‌اند.

وی در خصوص روند بازسازی واحدهای مسکونی شهرستان چگنی، توضیح داد: تعمیر ۱۴۱۰ واحد تعمیری به اتمام رسیده است. همچنین آواربرداری، پی کنی، اجرای فوندانسیون، و اجرای اسکلت ۱۷۴۲ واحد و اجرای سقف ۱۷۱۶ واحد به اتمام رسیده است.

به گفته وی، هم اکنون در شهرستان چگنی استان لرستان، دیوارچینی و عملیات ساختمانی ۱۶۴۹ واحد به پایان رسیده است.

فرح از توزیع رایگان ۱۳۸۴۶ تن سیمان بین سیل زدگان شهرستان چگنی لرستان خبر داد.