شناسهٔ خبر: 8068 - سرویس مسکن و شهرسازی

یک مدیر سازمان بورس اعلام کرد:

خرید فرابورسی ۳۵ هزار فقره تسهیلات مسکن در اردیبهشت امسال

اوراق تسهیلات مسکن مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: ۵۶ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن از نمادهای حاضر در فرابورس است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) ـ وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار ـ  مطهره مروج درباره اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن گفت: ۳۵ هزار نفر در اردیبهشت ماه از طریق فرابورس خانه‌دار شدند تا مجموع کل افرادی که از این اوراق از سال ۸۹ استفاده کرده‌اند به رقم ۸۷۳ هزار و ۱۱۲ نفر برسد.

مدیر امور ناشران سمات در مورد نمادهای حاضر در فرابورس اظهار کرد: ۳۳۰ سهام عادی، ۵۶ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن، ۳۸ اوراق و دو نماد دارایی فکری در این بازار فعال هستند.

این مدیر سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آخرین فرایند سامانه جدید پس از معاملات خاطرنشان کرد: مراحل آماده‌سازی نهایی این سامانه در حال انجام است؛ به طوری که دستورالعمل جدیدی تحت عنوان «دستورالعمل جامع ثبت هیبریدی دارایی مالی» در دست تدوین است که پس از بازنویسی و بازنگری تمام نیازمندی‌ها و تغییراتی که باید در تمام فرآیندهای این مدل دیده شود، به تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار برسد. /