شناسهٔ خبر: 80684 - سرویس استان‌ها

اتمام بزرگراه بیجار - دیواندره نیازمند ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

چهارخطه بیجار عملیات احداث چهار خطه بیجار - دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دار در تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشور بوده و اتمام آن نیازمند یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،محمدصدیق ثابتی ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از ادامه عملیات احداث چهار خطه بیجار - دیواندره خبر داد و گفت: این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان در هدایت ترافیک استان‌های شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیران بند است.

 ثابتی افزود: ارتقای آن به چهار خطه در سه قطعه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که قطعه یک آن به طول پنج کیلومتر با پیشرفت ۹۷ در صدی در شرف اتمام است.

وی اضافه کرد: قطعه دوم آن با۱۰ کیلومتر طول ۵۰ درصد پیشرفت دارد و قطعه سوم نیز با چهار کیلومتر طول از ۲۰ درصد پیشرفت برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی از صرف ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای این بزرگراه تاکنون در هرسه قطعه خبر داد و یادآور شد:  برای بهره برداری و اتمام این طرح یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر لازم است.

ثابتی تاکید کرد: کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت وصرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقای شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان از اهداف احداث این راه است.